Avatar billede tomasth Nybegynder
03. juli 2003 - 08:41 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

2 lydkort funktion på en gang

Hej alle!

Måske underligt spørgsmål, men....
Har lige fået ny maskine.
Fra Bundkortet (MSI 875 NEO-FIS2R) kunne jeg tænke mig at få lyden over i anlægget (andet rom)
Lydkort SB-live ønsker jeg giver lyd ved computeren.

Er dette overhovedet muligt? Da jeg satte SB kortet i kunne jeg ikke få lyd ud af bundkortet!

Mvh
TT
Avatar billede evildon Nybegynder
03. juli 2003 - 09:19 #1
Jeg tror ikke det er muligt på den måde du vil gøre det. Når man vælger at sætte et andet lydkort i et bundkort med lydkort vil det i de fleste tilfælge disable det der er i bundkortet.
Der er også et andet problem ved det for i de fleste programmer vil det være noget med at vælge hvad for en enhed den skal smide lyden ud på og der kan den kun smide den ud på en enhed.
Jeg er ked af det men jeg tror ikke det kommer til at virke.
Det du kan gøre er at bruge "line out" til den ene ting og "speaker out" til det andet. på den måde får du signaler ud til begge dele.
Avatar billede sn2002 Nybegynder
03. juli 2003 - 11:05 #2
hvad er grunden til at du VIL bruge 2 lydkort i stedet for et?

selv bruger jeg to lydkort, men det er fordi det ene (hoontech dsp2000) er til at indspille/afspille egen musik, mens det andet (onboard lydkort) bruges til at afspille mp3, film og lignende.
Avatar billede tomasth Nybegynder
03. juli 2003 - 12:16 #3
hej sn2002.
grunden dertil er at der kun er 1 stik i lydkortet på bundkortet. Dette er med 6.1 lyd hvorfor jeg gerne vil have det ind til anlægget. Men det sker jo at man også vil have lyd til games på maskinen.