Avatar billede kak1000 Nybegynder
02. juli 2003 - 18:07 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Computer Hardware er gået i stykker, tror vi

Hejsa...

Min bror har et problem: han sad igår og spillede computer, da billedet pludeselig frøs, han genstartede computeren, og Skærmbilledet var væk.

vi har teste med forskellige ting fra en anden computer bl.a. HD, GFX, RAM, Skræm. det eneste vi ikke har testet med er CPU...

vi har også købt nyt Bundkort til den, men det virkede heller ikke.

Det der sker når man tænder computeren er at blæserne starter og andet sker der ikke, der er ingen lyde overhovedet fra PC speakeren eller andet.

efter lidt test viste det at den ene ramblok ikke virkede.

Hvis der er ngoen der ved hvordan man teste en CPU uden at putte en ny i eller hvis der er nogen der har ved hvordan man ordner problemet eller har oplevet noget ligende så vil vi meget meget gerne hører fra jer?

På forhånd tak.
Avatar billede geforce3 Praktikant
02. juli 2003 - 18:10 #1
Tvivler jeg stærkt på man kan..
Hvorfor ikke prøve med en anden? Pil den ud og om den ser brændt ud eller der mangler et lille stykke
Avatar billede kak1000 Nybegynder
02. juli 2003 - 18:12 #2
Nope der mangler intet på den, det eneste der så lidt svedent ud var Køle pastaen, men der er kommet noget nyt på.... kan man ikke finde en eller anden lille elektronisk ting der tester om den virker
Avatar billede bufferzone Praktikant
02. juli 2003 - 18:12 #3
Det kan lade sig gøre, en metode er at installere Linux, og derefter kompilere en ny kernel, hvis det går godt virker din cpu og ram, hvis ikke, kan dygtige mennesker ud fra fejlene sige hvad der er galt og hvor
Avatar billede kak1000 Nybegynder
02. juli 2003 - 18:14 #4
problemet er netop at vi ikke kan se hvad der sker på skærmen, så vi kan ikke installere noget på den, og vi tvivler på om den overhovedet når at regestere drev.
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
02. juli 2003 - 18:19 #5
Den er sikkert grafik kortet der har vristet sig løs... Prøv at åbn den, og check efter om grafikkortet sidder ordentligt I.
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
02. juli 2003 - 18:19 #6
Hmm i HAR testet GFX :)
Avatar billede kak1000 Nybegynder
02. juli 2003 - 18:20 #7
ja tak... som du måske læste har vi prøvet med 2 AGP kort og 1 PCI Kort, så det burde sq sidde ordentligt
Avatar billede rs2000 Nybegynder
02. juli 2003 - 19:44 #8
Har i testet strømforsyningen???
Avatar billede kak1000 Nybegynder
02. juli 2003 - 19:44 #9
Ja der har vi også prøvet en ny
Avatar billede tobias28 Praktikant
02. juli 2003 - 23:34 #10
tror bestemt at det er din CPU, da comp. ellers burde komme med bip-lyde...der kan forklare hvad der ellers er i vejen.....især hvis i har tjekket ram, gfx og PSU.....så er der næsten ingen andre muligheder.....i skulle måske have investeret i en ny CPU i stedet for et bundkort!
Avatar billede nva Praktikant
03. juli 2003 - 08:20 #11
I bruger vel ikke en switch-boks ? Jeg har haft et problem med at skærmbilledet forsvandt, da jeg installerede et netkort, og det viste sig at være pga. min switch-boks. Da jeg fjernede den virkede alt igen. Derefter kunne boksen sættes på igen og alt virkede stadig. Det er jo nok ikke det, men jeg syntes lige jeg ville nævne det.
Avatar billede kak1000 Nybegynder
03. juli 2003 - 10:29 #12
nej vi bruger en router, som vi har kørt med i et år, uden nogle ustabile skærmbilleder
Avatar billede tobias28 Praktikant
12. august 2003 - 00:39 #13
hvad mere sker der her?
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
12. august 2003 - 13:52 #14
kak1000 - det er nu ikke helt det samme... En switchbox er en du sætter tastatur og mus og skærm (og lign.), som så kan forbindes med en masse computere til, så du lettere kan administrere dem uden at skulle flytte skærm osv...
Avatar billede kak1000 Nybegynder
21. september 2003 - 00:07 #15
det virker nu