Avatar billede mathsk Nybegynder
02. juli 2003 - 13:49 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

rippet dvd gunger ikke?

jeg har en dvd som jeg har rippet for at kunne se den på min computer uden dvd drev..da den så efter 8 timer var færdig med at rippe, så var filmen delt op i to, og på dem begge gik billedet alt for langsomt, men det gjorde lyden ikke.. altså går billedet i filmen for langsomt..

hvad skal jeg gøre, den er rippet i dvdx 2,2

håber nogen kan hjælpe
Avatar billede thesurfer Nybegynder
02. juli 2003 - 14:08 #1
jeg foreslår at du finder en tutorial på nettet..

prøv http://www.digital-digest.com/dvd/articles/dvdtodivx.html

eller søg på "dvd to divx" på http://www.google.com
Avatar billede mathsk Nybegynder
02. juli 2003 - 14:10 #2
jamen den ER rippet.. det er bare det alt billedet kører ca ½ så hurtigt som det skulle
Avatar billede thesurfer Nybegynder
02. juli 2003 - 14:14 #3
er det kun fullscreen eller både fs og i vindue?

det kan skyldes:

1) at din computer ikke kan følge med.. kan ikke nå at decode billedet..

2) at dine codecs er for gamle, download de nyeste

3) at dvden er rippet forkert.. forkerte værdier etc..

det kan desværre også være mange andre ting..
Avatar billede dvdrip.dk Nybegynder
02. juli 2003 - 14:18 #4
prøv på http://www.dvdrip.dk :-)
Avatar billede mathsk Nybegynder
02. juli 2003 - 14:18 #5
hmm min computer' specs:
1000 mhz amd, 320 mn sd ram, og en rímelig fyldt 40 gb 5400 rpm disk..

jeg har som sagt rippet den i dvdx 2,2 og har gjordt som der stod i denne guide:http://www.dvdrip.dk/article.php?sid=2&mode=thread&order=0&thold=0

jeg har divx bundle 5,05
Avatar billede thesurfer Nybegynder
02. juli 2003 - 14:18 #6
prøv evt at rippe dvden med andet software
Avatar billede mathsk Nybegynder
02. juli 2003 - 14:19 #7
dvdrip.dk-- fed side:)
Avatar billede jensendk Nybegynder
02. juli 2003 - 14:19 #8
Hvis disken er fyldt, så kør en defragmentering afdisken..
Avatar billede mathsk Nybegynder
02. juli 2003 - 14:20 #9
det er bare at det tager sq 7-8 timer.. har brugt hele natten på det og jeg har næsten ikke lukket et øje af bare spænding og så den irreterende lyd min spand laver
Avatar billede mathsk Nybegynder
02. juli 2003 - 14:21 #10
den er langt fra fyldt.. den er bare heller ikke tom.. eller..den er ikke så fyldt at min computer kører dårligt..
Avatar billede mathsk Nybegynder
02. juli 2003 - 14:22 #11
og det ER både i FS og i vindue
Avatar billede dvdrip.dk Nybegynder
02. juli 2003 - 14:22 #12
Avatar billede dvdrip.dk Nybegynder
02. juli 2003 - 14:23 #13
http://www.dvdrip.dk/article.php?sid=10 <---- Bedste dvd2avi guide på DVDrip.dk :-)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
02. juli 2003 - 14:23 #14
jeg købte og rippede engang American Pie dvden.. det tog 15 timer :)

Det var med det gode gamle DeCSS :)

PS: det ser ikke ud til at http://www.dvdrip.dk/ er en god side at bruge :P (joke)

Vidomi? tror ik' jeg har hørt om det før.. :)
Avatar billede mathsk Nybegynder
02. juli 2003 - 14:24 #15
hmm. og det kan ikke undgåes at jeg bliver nød til at rippe den forfra?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
02. juli 2003 - 14:25 #16
det vil måske være det bedste.. hvis den allerede er rippet forkert, er der nok ikke noget at gøre ved det
Avatar billede mathsk Nybegynder
02. juli 2003 - 14:27 #17
nå.. så må jeg vel bide i det sure æble og tilbringe endnu en nat med en larmende køler:-(
Avatar billede thesurfer Nybegynder
02. juli 2003 - 14:29 #18
det ville nok være en god ide at sove om natten.. så kan du ikke høre køleren :)
Avatar billede mathsk Nybegynder
02. juli 2003 - 14:37 #19
det er rigtigt.. men det er bare det at hele den ene side af min computer er ikke andet end kølere... så den larmer MEGET.. det kan være jeg skal sove på sofaen:-)