Avatar billede Cars10 Praktikant
02. juli 2003 - 08:49 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Attachmentsikkerhed i outlook

Hvordan ændre jeg attachmentsikkerheden i Outlook 2002, så jeg kan modtage ins filer som vedhæftet fil m.m.
Avatar billede olelar Nybegynder
02. juli 2003 - 09:00 #1
Se denne:
http://www.pcworld.com/downloads/file_description/0,fid,19240,00.asp
taget fra et tidligere spørgsmål
Avatar billede snowball Novice
02. juli 2003 - 09:04 #2
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
02. juli 2003 - 09:04 #3
Funktioner -> Indstillinger -> Sikkerhed -> Fjern hak ved "tillad ikke, at vedhæftede filer.... (under virusbeskyttelse)

http://www.riversen.dk/?id=tips#oefiler

Du kan hente et program der hedder DeTach hvor du kan bestemme hvilke filtyper den må tillade.
http://www.mcdev.com/detachxp.htm
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
02. juli 2003 - 09:05 #4
snowball >> to sjæle et link
Avatar billede Cars10 Praktikant
02. juli 2003 - 09:06 #5
Ok kan du ikke lige lave en henvisning til dette spørgsmål.

Kan man ikke rette det uden at skulle installere et ekstra program?
Avatar billede snowball Novice
02. juli 2003 - 09:06 #6
jakobclausen: Ikke helt. Det du henviser til gælder kun for Outlook Express, og cars10 kører jo med Outlook ;)

Snowball
Avatar billede snowball Novice
02. juli 2003 - 09:07 #7
cars10: Jo, hvis du følger det der står på http://www.riversen.dk/?id=tips#outlook

Snowball
Avatar billede snowball Novice
02. juli 2003 - 09:10 #8
Hvis det kun er "ins" filer du ønsker at åbne for, så lav en fil der hedder outlook.reg og skriv følgende i filen:

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\10.0\Outlook\Security]
"Level1Remove"="ins"

Derefter gemmer du den, dobbelklikker på den, og svarer ja til at du vil lave ændringen.

Snowball
Avatar billede Cars10 Praktikant
02. juli 2003 - 09:15 #9
Nu er brugeren logget ind som almindelig user, men kan jeg så stadigvæk ændre i registeringsdatabasen?
Avatar billede snowball Novice
02. juli 2003 - 09:17 #10
Det er ikke sikkert, men så må du lige logge ind som administrator.

Snowball
Avatar billede Cars10 Praktikant
02. juli 2003 - 09:19 #11
Kan jeg desværre ikke :(
Avatar billede snowball Novice
02. juli 2003 - 09:21 #12
Så bliver det svært at lave om. Har du prøvet om du kan ændre i registreringsdatabasen !? Det vil heller ikke hjælpe at bruge DetachXP da den jo bag facaden bare laver de samme ændringer.

Snowball
Avatar billede Cars10 Praktikant
02. juli 2003 - 09:27 #13
Ja og jeg har heller ikke adgang til at installere programmer på pc. Jeg vil forsøge det med registreringsdatabasen når jeg kan komme til det. Kan du ikke lige ligge et svar.
Avatar billede snowball Novice
02. juli 2003 - 09:28 #14
Svar :)

Snowball
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
02. juli 2003 - 09:46 #15
Mener stadig dette kan bruges:

Du kan hente et program der hedder DeTach hvor du kan bestemme hvilke filtyper den må tillade.
http://www.mcdev.com/detachxp.htm
Avatar billede snowball Novice
02. juli 2003 - 09:49 #16
jakobclausen: Som jeg skrev før: "Det vil heller ikke hjælpe at bruge DetachXP da den jo bag facaden bare laver de samme ændringer"

Hvis brugeren der er logget ind ikke har skrive rettigheder i reg.db'en, så hjælper det ikke noget !

Snowball
Avatar billede Cars10 Praktikant
02. juli 2003 - 10:11 #17
Ok nu har jeg fundet dette omkring SP-2 til outlook 2002:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;325675

Men jeg kan ikke se om problemet er rettet. Se under 290497 OL2002: Cannot Access Attachments. Her er bare en beskrivelse af samme problem, men er det så rettet?!?
Avatar billede snowball Novice
02. juli 2003 - 10:15 #18
cars10: Som der står øverts i listen: "Outlook 2002 Issues Fixed by Office XP SP-2" - så ja. Det er rettet i den SP.

Men spørgsmålet er så om den åbner for alle fil typer, eller om det kun er nogle bestemte.

Men på den anden side, så kræver det jo også administrator rettigheder for at installere en SP til Office ;)

Snowball
Avatar billede Cars10 Praktikant
02. juli 2003 - 10:20 #19
Jeg kunne muligvis forstille mig den ville spørge om man ville tillade hver enkel fil.

Ja det er selvfølgelig rigtig Snowball, men det er lidt nemmere at spørge administratoren om han vil installere SP-2, istedet for at "hacke" registreringsdatabasen ;-)
Avatar billede snowball Novice
02. juli 2003 - 10:23 #20
cars10: Både og. Der kan gå temmelig mange ting galt når du installerer en SP til et program som Office, og hvis det så ikke er standard i jeres firma at køre med SP2 til Office, så tror jeg faktisk han meget hellere vil lave den lille ændring i reg.db'en for dig !

Snowball
Avatar billede Cars10 Praktikant
03. juli 2003 - 08:48 #21
Tak for hjælpen snowball du hjalp mig frem til løsningen. Forløbig er der kørt en reg hack ind, men pc'en skal geninstalleres og så kommer der nok en SP på.