Avatar billede mutella Nybegynder
01. juli 2003 - 21:18 Der er 41 kommentarer og
2 løsninger

Computer genstarter når jeg sætter 512 mb ekstra ram i

Jeg købte for et par uger siden 512 mb kingston ram, som tilføjelse til de 384 apacer jeg allerede har (begge ddr 2100).

Jeg puttede dem i, i flg. rækkefølge
512 i slot 1, 256 i slot 2, 128 i slot 3.

og til min store ærgelse bliver min comp ved med at genstarte (ca. 3-5 mins i windows)

jeg sætter dem i et par andre maskiner, hvor de virker fint, (de virker heller ikke hvis de er alene i min maskine).

jeg opdaterer så min bios, og huraa! de virker!
fandme så

jeg prøver da at køre to gange dark age of camelot (et online spil) oven i hinanden, og det kører perfekt

jeg går da ind i task manager, og beder den sætte priority på den ene instance til highest priority, hvilket resulterer i et crash..

da jeg booter op igen gør den ligesom før, genstarter hele tiden.

jeg prøvede at genindlæse bios, og alt muligt, men hjælper ikke..

hvad skal jeg gøre?
Avatar billede kenp Novice
01. juli 2003 - 21:21 #1
send din ram retur, det kunne tyde på at der er fejl på dem! eller at din comp. bare ikke kan "tåle" den type ram
Avatar billede lrd Nybegynder
01. juli 2003 - 21:22 #2
du kan teste dem med memtest
Avatar billede lrd Nybegynder
01. juli 2003 - 21:22 #3
Avatar billede geforce3 Praktikant
01. juli 2003 - 21:22 #4
Avatar billede mutella Nybegynder
01. juli 2003 - 21:30 #5
rammene er ikke defekte, da jeg har prøvet dem i to forskellige andre maskiner..

og notice at jeg havde dem siddende i min egen maskine i to timer, for de fuckede op efter jeg fik den til at crashe
Avatar billede geforce3 Praktikant
01. juli 2003 - 21:33 #6
Og du tror ikke det er CAS latency der står forksert??
Min ven havde 512mb ram i sin pc. Så Købte han 512*2 mere, men computeren crashede bare hele tiden, indtil han satte CAS latecy op
Avatar billede retaxes Nybegynder
01. juli 2003 - 21:35 #7
kunne det tænkes at du bruger WinXP, i såfald kunne det måske hjælpe med en Repair af XP.
Avatar billede mutella Nybegynder
01. juli 2003 - 21:43 #8
se nu bliver det jo interresant
hvad skal cas latency stå på, ca?

jeg bruger faktisk winXP

jeg har lagt filerne fra i386 ned på computeren, og installerer derfra. kan man godt lave en repair af XP under disse omstændigheder?
Avatar billede mutella Nybegynder
01. juli 2003 - 21:44 #9
og er en gen installation af xp ikke bedre end repair?
Avatar billede geforce3 Praktikant
01. juli 2003 - 21:44 #10
Ved mig står den på 2t men begynder jeg at clocke ryger de op 2.5t
Avatar billede geforce3 Praktikant
01. juli 2003 - 21:45 #11
Det ved jeg ikke om den er, men ved geninstallation er du da sikker på alle filer er nye og friske
Avatar billede retaxes Nybegynder
01. juli 2003 - 21:48 #12
jo, en ren installation vil da være fint, hvis det ikke er for besværligt.
Men ok, en repair tager næsten lige så lang tid.

CAS har noget at gøre med tweaking eller overklokking af RAM, men sæt bios til Default Setup inden du installerer eller foretager en Repair.
Avatar billede mutella Nybegynder
01. juli 2003 - 21:49 #13
den stod på 2.5, så du ser jeg hvad der sker ved 2.0
Avatar billede mutella Nybegynder
01. juli 2003 - 21:51 #14
mit bundkort er et soltek, 75 drv 4 - tror i det ville være en god idé at opgradere?
cpu er 1.4 ghz XP
Avatar billede hub Nybegynder
01. juli 2003 - 22:08 #15
hvis du sætter CAS ned fra 2.5 til 2.0 så forlanger du højere ydeevne af klodserne--det er vel ikke det du vil? Du skal gå den modsatte vej. Hvis du har en setting i BIOS der hedder clear NVRAM så prøv også lige den. Den renser BIOS ved første gennemkørsel og resetter så til NO automatisk..
Avatar billede mutella Nybegynder
01. juli 2003 - 22:12 #16
lyder spøjst, men det ser faktisk ud til at have virket, at sætte den ned til 2.0
Avatar billede geforce3 Praktikant
01. juli 2003 - 22:13 #17
Ved mig kører de også bedst i en tilstand.. 2t nemlig..
Avatar billede geforce3 Praktikant
01. juli 2003 - 22:13 #18
kører=kørte
Avatar billede hub Nybegynder
01. juli 2003 - 22:15 #19
På alle boards (undtagen ASUS) kan man via AIDA www.aida32.hu aflæse hvilken tilstand (CAS) rammen er fremstillet til at køre i--alt udover dette i nedadgående retning, er en form for tuning..
Avatar billede mutella Nybegynder
01. juli 2003 - 22:20 #20
well det ser faktisk ud som on det virker nu
Avatar billede geforce3 Praktikant
01. juli 2003 - 22:21 #21
Smider lige et svar i tilfælde af point:o)
Avatar billede retaxes Nybegynder
01. juli 2003 - 22:23 #22
de tal der angiver CAS er en tid der måles i mikrosekunder, jo mindre tallet er jo stejlere bliver pulsen der modtages af rammen, er rammen for langsom går der kludder i rammen.
Avatar billede retaxes Nybegynder
01. juli 2003 - 22:25 #23
Avatar billede retaxes Nybegynder
01. juli 2003 - 22:27 #24
Avatar billede retaxes Nybegynder
01. juli 2003 - 22:29 #25
Avatar billede mutella Nybegynder
01. juli 2003 - 22:48 #26
tak skal i alle sammen have - jeg har desværre ikke tid til at teste det hele igennem nu, men vil tage det op i morgen.
Avatar billede retaxes Nybegynder
01. juli 2003 - 22:53 #27
fint, vi venter på resultatet..
Avatar billede mutella Nybegynder
02. juli 2003 - 17:58 #28
ok, det virker helt perfekt, crasher ikke eller noget.

eneste problem er at dark age of camelot crasher.. har prøvet i adskillige spil, og dette er det eneste problemet opstår i.

jeg har lige haft gen installeret windows, og daoc.
Avatar billede mutella Nybegynder
02. juli 2003 - 17:58 #29
jeg prøvede at sætte cas op til 2.5, men der gik den helt i sort.. så det ser lidt ud som om den kun vil stå i 2.0
Avatar billede fromsej Praktikant
02. juli 2003 - 19:04 #30
Mutella>>En gammel og hævdvunden regel hedder:
Virker det? Ja.
Så lad være med med at pille.*S*
Avatar billede mutella Nybegynder
02. juli 2003 - 19:09 #31
gør jeg også altid, men det virker desværre ikke :)
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. juli 2003 - 20:24 #32
mutella > har du haft tid til at teste?
Avatar billede retaxes Nybegynder
02. juli 2003 - 20:26 #33
mutella> sorry, det har du ;o)
Avatar billede mutella Nybegynder
02. juli 2003 - 21:34 #34
hehe
Avatar billede mutella Nybegynder
04. juli 2003 - 14:16 #35
kom nu, der må sq da være nogen der ved hvad jeg skal gøre - jeg købte stort set de ram for at køre dark age of camelot bedre :/
Avatar billede lrd Nybegynder
07. juli 2003 - 15:46 #36
Måske er de defekte!!
Avatar billede lrd Nybegynder
10. juli 2003 - 16:11 #37
Mon ikke du burde bruge lidt tid til at give lidt feedback her så man ved hvad der skete :-))

på forhånd tak

Lrd
Avatar billede mutella Nybegynder
10. juli 2003 - 22:48 #38
jeg ville mere end gerne give feedback, hvis jeg vidste hvad jeg skulle gøre :)
Avatar billede lrd Nybegynder
11. juli 2003 - 08:57 #39
Du kunne jo acceptere et af de svar der evt er kommet hvi vi hjalp dig!

ville være herligt hvis du gad læse reglerne gennem så du ikke laver mange af de typiske fejl på E :-)

Nå men fortsat god dag

lrd
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. august 2003 - 10:36 #40
hvad har du fundet ud af?
Avatar billede lrd Nybegynder
06. august 2003 - 09:09 #41
Feedback kunne være tilpas her!
Avatar billede mutella Nybegynder
07. august 2003 - 14:59 #42
har stadig ik fået løst problemet, og rammene er derfor smidt ud i raseri.
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. august 2003 - 15:20 #43
hmm, har du fået fat i andre ram?