Avatar billede musial Nybegynder
01. juli 2003 - 15:23 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

v: Opgradering af Computer HJLÆP!

da jeg ikk kan holde mit langsomme lorte system ud mere har jeg tænkt på en lille opgradering for at spare så mange $ som muligst har jeg valgt dette sys.

Intel
Bundkort Asus P4P800 1039
CPU Intel Pentium4 Northwood-C 2.6GHz In-a-Box 1817
Ram 512 MB DDR PC3000 KINGSTON HYPERX 370MHz CL2 184PINS 875
IALT 3731
købt i Multimediaworld ;)

så ville jeg høre om nogle råd da jeg kan spare endnu flere $ eller betale endnu mer.

1. Bundkort har valgt ikke Deluxe modellen da jeg ikke lige kan se hvad forskellen skulle være udover at der er SATA Raid? er det en god besparelse regner ikke med at køre Sata i Raid da jeg ikke har nogle SATA disk!

2. har valgt en 2,6 da min bror har en 2.4 533FSB og jeg vil have BEDRE men kan det betale sig at give 300 kr.- ekstra bare for 200 MHz mere?

3. har valgt Kingston PC3000 da jeg ikke ved om man kan mærke den store forskel fra PC3000 og PC3500 er det et godt valg???

Håber i vil hjælpe mig da jeg Virkelig overvejer at købe lortet imorgen!"

PLZ help

På Forhånd Tak!
Avatar billede musial Nybegynder
01. juli 2003 - 15:34 #1
andre forslag til sådan en opgradering vil jeg meget gerne se. Max 4000 kr.- for Mobo Cpu og Ram!
Avatar billede musial Nybegynder
01. juli 2003 - 15:52 #2
hjælp? er i gået døde her ude?
Avatar billede arnvig Nybegynder
01. juli 2003 - 16:06 #3
Seriel ATA er ligemeget, hvis du ikke vil have en Ser.ATA disk.

200 Mhz skulle teoretisk give 7% mere, og det skulle gerne kunne ses på en benchmark, men om det er 300 kr. værd for at banke sin bror ....?

PC3000 eller PC3200 eller PC 3500 flytter nok ca.lige meget, det er ikke der du skal hente gevinsten.
Avatar billede musial Nybegynder
02. juli 2003 - 01:27 #4
er der ikke flere da kan hjælpe her