Avatar billede angelenglen Nybegynder
01. juli 2003 - 14:13 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

IDE-controller - hvilken/hvor?

jeg står og skal bruge en extra ide-controller, da jeg har brugt min onboard's muligheder for tilslutning af 4 enheder, og har en extra harddisk jeg gerne vil have på.

hvor finder jeg en billig en, der samtidig ikke er noget totalt l*rt?

helst under 200 kr hvis det kan lade sig gøre
Avatar billede amplificator Nybegynder
01. juli 2003 - 14:16 #1
www.bjtrading.dk > I/O Kort > ATA100/133 Controller Promise PCI
Det koster lidt mere end 200,-
Avatar billede angelenglen Nybegynder
01. juli 2003 - 14:20 #2
jeg har haft kigget lidt på denne her:
http://www.compumail.dk/vare-oversigt.php?varenummer=48201
-CMD ATA133 Controller 2 Port cable (Retail)

der står ikke noget om det der på siden, men hvis man søger efter den på edbpriser.dk står den som:
CMD ATA133 Controller    IDERAID Controller / PCI    199 kr.
-IDERAID ? er det noget der kunne blive et problem at den er raid?
Avatar billede amplificator Nybegynder
01. juli 2003 - 14:33 #3
Jeg har ikke forstand på RAID så du må vente lidt indtil der kommer en med forstand på det.. :)
Avatar billede angelenglen Nybegynder
01. juli 2003 - 14:51 #4
okay, hvis ingen kommer, får du points, da din vist er det næst billigste alternativ, og jeg ikke vil købe raid-controlleren hvis det måske kan være problemer med den.
Avatar billede coltman Nybegynder
01. juli 2003 - 17:26 #5
Nej det er ikke problem at det er en RAID controller... Det betyder bare at der er mulighed for at få discene til at arbejde sammen (enten for at få en virtuel disc der er større, eller for at få den ene disc "spejlet" så man har to identiske disc'e (i tilfælde af at den ene står af)). Controleren kan sagtens fungere som "normal" controller også.

Jeg har selv en promise controller (som ikke er i brug fortiden da mit bundkort har en controller on board) som fungerer(de) helt fint...
Avatar billede lap Nybegynder
01. juli 2003 - 22:26 #6
Vær dog opmærksom på, at visse ide-raid controllere KUN kan køre raid - og derfor kræver minimum 2 diske
Avatar billede angelenglen Nybegynder
01. juli 2003 - 23:10 #7
lap: hvordan kan jeg vide om det er tilfældet med denne controller?
Avatar billede coltman Nybegynder
02. juli 2003 - 14:25 #8
Som Sagt har jeg selv et kort fra Promise, og de kan sagtens køre med disce uden at bruge Raid...

Desuden kan du jo returnere vare købt via nettet som ikke opfylder dine krav. Så bestil det og prøv det...
Avatar billede angelenglen Nybegynder
02. juli 2003 - 17:16 #9
okay mange tak :)