Avatar billede hjelmb Nybegynder
01. juli 2003 - 11:43 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

You don't have permission to access / on this server.

Hejsa det kan godt være det er et dumt spg, men jeg har aldrig før uploaded en hjemmeside, og har lidt problemer.

Problemet er at når jeg går ind på adressen f.eks. www.xxxxxxx.dk får jeg denne fejl: You don't have permission to access / on this server.
Men skriver jeg www.xxxxxxx.dk/forside1.htm bliver sitet vist. Hvordan sætter jeg sitet op så forside.htm bliver vist, når man indtaster www.xxxxxx.dk i browseren.

Hilsen hjelmb
Avatar billede wilde Nybegynder
01. juli 2003 - 11:54 #1
Jeg var ude for præcis det samme. Det har ikke noget med dreamweaver at gøre, men det er nok fordi du ikke har lagt din hjemmeside f.eks forside.html i den rigtige mappe i din rootmappe (højre side af ftp programmet).

Jeg fandt til sidst ud af at jeg skulle ligge alle mine sider i en mappe jeg selv lavede der SKULLE kaldes html, før det virkede som du spørger om.

Hvilken udbyder har du?

Jeg har selv 1go.dk og der SKAL man lave en mappe kaldet html og komme sine filer ned i før det virker.
Avatar billede wilde Nybegynder
01. juli 2003 - 11:56 #2
Mappen html skal ligge i højre side (hos udbyderserveren) af ftp programmet, og deri skal du selv ligge dine filer
Avatar billede wilde Nybegynder
01. juli 2003 - 12:02 #3
Det kan også være at de selv læger mappen til dig i forvejen. Det ved jeg faktisk ikke helt da jeg slettede en masse ting fordi jeg ikke anede hvad jeg lavede:-)
Avatar billede hjelmb Nybegynder
01. juli 2003 - 12:05 #4
Jeg har b-one som udbyder
Avatar billede hjelmb Nybegynder
01. juli 2003 - 12:08 #5
Tak for hjælpen, har fundet ud af hvad der var galt. Har man b-one som udbyder, skal start-siden hedde index.html.
Avatar billede wilde Nybegynder
01. juli 2003 - 12:12 #6
Ja det skal den også hos 1go.dk :-)