Avatar billede cthun Nybegynder
01. juli 2003 - 11:21 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

fdisk af harddisk virker ikke

Jeg er ved at lave en computer, men kan ikke få fdisk til at virke ... Jeg har slettet den primære dos-partition.. Når jeg så vil oprette en igen, går den simpelthen bare kold. Den tæller heller ingen procenter.

Kan det være harddisken der er fucked?? eller måske noget andet hardware??
Avatar billede nmh Nybegynder
01. juli 2003 - 11:31 #1
Du har åbenbart en harddisk, der i princippet virker. Prøv at gøre noget mere med den. Kan du f.eks. formatere den primære partition?

Kan du oprette underkataloger og kopiere filer ind på den?

Kan du få fdisk til at melde den korrekte størrelse på din harddisk?
Avatar billede krc_ Nybegynder
01. juli 2003 - 11:32 #2
Proev evt at hente en lowlevel formatterings vaerktoej paa producentens hjemmeside og low level formatter disken foerst. Maxtors hedder powermax og de andre ka jeg ik huske :)
Avatar billede pmadsen Nybegynder
01. juli 2003 - 11:37 #3
Du kan evt. prøve dette værktøj.

http://www.killdisk.com/

mvh. pmadsen
Avatar billede gol Nybegynder
01. juli 2003 - 17:53 #4
Er det fordi at der er nogen, ikke dos partitioner på din hard disk ??
Avatar billede halifax Nybegynder
01. juli 2003 - 18:27 #5
Prøv at teste harddisken ved at sætte den i en anden pc. Evt. som slave - husk i så fald korrekt jumper setting.
Avatar billede blueon Nybegynder
05. juli 2003 - 21:08 #6
måske har den været format som ntfs

det tror jeg ikke fdisk kan læs/se