Avatar billede oggi Nybegynder
01. juli 2003 - 01:58 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

HP G85 tre i en er død

Min kammerat har en HP G85 tre i en multioffice (fax,scanner 0g printer.
Forleden da han slukkede den, begyndte alle lamperne at blinke. Han afbrød strømmen til den, og siden har den været helt død.
Da maskinen kan faxe og kopiere uafhængig af pc'en har vi også prøvet at starte maskinen op uden forbindelse til pc'en. Den er stadig død.
Der er en indikatorlampe på strømforsyningsledningen og denne lyser grønt og dermed skulle strømforsyningen, altså være iorden.
Nogen forslag til genoplivning ?
Avatar billede iblarsen Praktikant
01. juli 2003 - 07:04 #1
Jeg har en G95. Når den tændes - kommer der nogle beskeder i displayet. Varmer op o.lign. - Får I også disse beskeder?
Avatar billede retaxes Nybegynder
01. juli 2003 - 09:53 #2
der er vidst kun to ting at gøre, enten skal den repareres (garanti) eller man må købe en ny.
Avatar billede evildon Nybegynder
01. juli 2003 - 10:04 #3
Problemet med disse maskiner er at man meget sjælent kan lave dem selv, fordi de er kalibreret på fabrikken og det er ikke noget man kan gøre selv. Det er kun hvis det er ren eletronik man muligvis kan gøre noget.
Det er rigtigt som iblarsen siger at der kommer fejlmeddelelser når man starter den. Hvis der slet ikke kommer noget er det meget sandsynligt en power fejl. Selv om der kommer lys i din power når der er strøm til er det ikke sikkert den virker som den skal.
Jeg ville også undersøge om der er garanti på som retaxes foreslår og hvis der er ville jeg ikke pille ved den da garanti daq bortfalder. Hvis der ikke er garanti på kan det godt være det er for dyrt at få den lavet. Maskiner som den er ikke så dyre som de har været og det kan altid godt være dyrt at få det repareret.
Avatar billede oggi Nybegynder
01. juli 2003 - 16:36 #4
iblarsen>> der kommer ingen lys, eller beskeder - den er helt død.

Der er ikke længere garanti på maskinen
Avatar billede iblarsen Praktikant
01. juli 2003 - 16:43 #5
Det er jeg ked af at høre. Jeg ved ikke om man kan få rep. pris at vide. Ellers bør du nok overveje evildon svar. Om at man kan få meget multiprinter for pengene i dag. Samlignet med en evt. rep. / forhold til prisen på en G85.
Avatar billede retaxes Nybegynder
01. juli 2003 - 17:22 #6
min gamle HP multimaskine (6 år) skulle ha' en ny scannerlampe i, det ville koste ca. 2400 kr., en ny G55 kostede dengang 3600 kr. så en rep kunne ikke komme på tale.
Og som jeg skrev tidligere, enten skal den rep. under garanti eller også skal du købe en ny, om de helt billige er lige så god som din G85 kan jeg ikke sige dig, men gå ned og køb det nyeste Alt om data, de har test af flere forskellige multimaskiner, måske finder du den rigtige her.
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. august 2003 - 10:36 #7
hvad har du fundet ud af?
Avatar billede oggi Nybegynder
08. august 2003 - 02:05 #8
Jeg havde håbet at en eller anden kom hjem fra ferie og havde en god ide. Men det er ikke sket Så maskinen må anses nu anses for skrot. Desværre
Men tak for hjælpen.
Point til alle 3 svar
Avatar billede retaxes Nybegynder
08. august 2003 - 10:47 #9
nej, der er nok ikke meget at gøre medmindre der havde været garanti på den.

takker for point..