Avatar billede melise Nybegynder
30. juni 2003 - 23:03 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Spørgsmål vedrørende powerpoint show

Hejsa jeg har lige et spørgsmål som jeg håber at der er en der kan svare på.
Hvordan sender man en udpakket fil som en powerpoint  præsentation med musik og så det kan vises på en anden computer ved at man pakker den via rejseguiden er det ikke rigtigt.
Jeg håher I/Du kan svare på dette for jeg skal sende noget til min far i Aaugust og ved ikke om han har powerpoint på hans computer.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
30. juni 2003 - 23:14 #1
Når du skal til at gemme din præsentation går du op i
Filer
Rejsepræsentation
Følger guiden. Der følger en fremviser med, så selvom man ikke har powerpoint kan den ses på alle computere ved hjælp af denne fremviser. God fornøjelse.
Avatar billede melise Nybegynder
30. juni 2003 - 23:41 #2
Hejsa og tak for svaret jamen jeg ville bare høre hvordan man sender en powerpoint præsentation når man har pakket den ind og ud hvad gør man så knus
Avatar billede aovergaard Nybegynder
01. juli 2003 - 00:07 #3
Takker for point:)

Når du nu er færdig med denne rejesepræsentation og har gemt den enten på en diskette eller et sted på din harddisk. Så går du til dit Outlook Express eller hvis du har et andet mailprg.
Ny post
Skriver dit brev
Klikker på vedhæft fil, som er en lille clips. Hvis dit vindue er minimeret kan du ikke se denne clips (vedhæft)men så er der helt ude i højre side to små pile. Trykker du på disse pile, popper der nogle flere ting op, deriblandt den lille vedhæft.
Nu skal du så fortælle programmet hvor den fil som du ønsker vedhæftet ligger henne. Det er samme boks der kommer frem som når man skal åbne eller gemme nogle ting. Find stedet hvor du har gemt filen. Marker filen og klik på vedhæft. Send
Nu bliver din præsentation sendt, og når modtageren får den vil den ligge som en vedhæftet fil. Når man så dobbeltklikker på denne vedhæftede fil kan man vælge enten at åbne filen eller gemme den. Vælger man åbne filen vil din præsentation afvikles med det samme. Gemmes den skal man efterfølgende ind og dobbeltklikke på den for at afvikle præsentationen. Det skulle gå helt af sig selv.

Bliver du i tvivl om noget er du velkommen til at vende tilbage til denne tråd. Held og lykke med det.
Avatar billede melise Nybegynder
01. juli 2003 - 13:18 #4
Hejsa og tak for kommentaren men jeg mener hvordan vil du sende den hvis den er pakket ud eller ind hvis den er pakket som en rejsepræsentation er den vel pakket ind og så akal man vel pakke den ud og hvordan vil du så sende det hele
Avatar billede aovergaard Nybegynder
01. juli 2003 - 16:03 #5
Ok så prøver jeg igen.

Du pakker din præsentation.
Klikker på rejsepræsentation
Følger guiden - vælger den aktive præsentation hvis du har den fremme - næste -vælg destination (hvor den skal ligge sig henne) du skal ikke navngive den, kun vælge i hvilken mappe den skal ligge i - næste - medtag sammenkædede filer - næste - medtag filmfremviser - udfør.
Nu ligger den så i den mappe du har valgt og hedder noget der ligner preso.ppz

gå til dit mail prg. skriv brevet vedhæft fil, finde filen preso.ppz vedhæft og send. Nu er den sendt med fremviser og det hele som en pakket fil. Dobbeltklik på filen og den pakker sig ud og viser præsentationen.

Hvis du vil vedhæfte den anden fil som du har gemt er det samme fremgangsmåde med at vedhæfte som ved den anden pakkede fil, den eneste forskel er at her er den ikke pakket og hedder noget med *.pps eller *.ppt

Du skal IKKE pakke filen fra rejespræsentationen ud inden du sender den, det gør modtageren ved at klikke på filen.
Avatar billede melise Nybegynder
01. juli 2003 - 20:59 #6
hejsa ok nu forstår jeg hvor du vil hen men hvad så hvis dem jeg skal sende det til ikke har powerpoint kan man så alligevel se det
Avatar billede aovergaard Nybegynder
02. juli 2003 - 01:27 #7
Det er jo derfor at du bruger rejsepræsentationen og siger jag til at få fremviseren med ;) så kan vedkommende se filen uden at have programmet.
Avatar billede melise Nybegynder
03. juli 2003 - 15:55 #8
ok tak for hjælpen
Avatar billede aovergaard Nybegynder
03. juli 2003 - 16:04 #9
velbekommen.