Avatar billede macavity Nybegynder
30. juni 2003 - 20:47 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

forsikring af notebook

er der nogen af jer eksperter der kan pege mig i retning af nogle muligheder for totalforsikring, ala det man kan købe når man handler i fona, merlin o.l.?

Jeg tænker på at købe en dell, men deres forsikringer er urimeligt dyre, så det kan jeg slet ikke forholde mig til.

Kan man ikke få noget tilsvarende fra 3. part? og hvis ja, fra hvem?
Avatar billede dover Nybegynder
30. juni 2003 - 20:55 #1
inden du investerer i en sådan forsikring kan det godt betale sig lige at tænke over hvor meget den dækker udover det du har i forvejen:

tyveri: dækket af din indbo forsikring
andres skadesforvoldelse: dækket af deres ansvarsforsikring
produktfejl:dækket af den lovpligtige 2 årige reklamationsret

det eneste der er tilbage er klodshans skader: kaffe, tabt på gulvet osv.

det sidste er årsagen til at jeg har valgt at tegne en sådan forsikring, jeg har indtil nu haft brug for den 4 gange på 2 år, så de penge har være givet godt ud. det er nok også derfor forsikringerne er så dyre ;)
Avatar billede macavity Nybegynder
30. juni 2003 - 21:00 #2
Yup - det er lige netop det - når man nu slæber rundt på den hele tiden, kan det nok godt betale sig :-)

Men hvis man køber en dell vil de have 4000 kr for at forsikre en maskine til 10000 - jeg ved godt man kommer til at betale prisen, men det er sq for pebret
Avatar billede macavity Nybegynder
09. februar 2004 - 19:16 #3
jeg fandt forsikring på www.edbforsikring.dk til en rimelig pris
Avatar billede cyberkox Nybegynder
26. september 2004 - 20:59 #4
ER den forsikring ikke lidt tam ? Har også overvejet det meget, men læs lige betingelserne igennem. Den dækker næsten ikk noget. Der er jo en hel side med undtagelser, såe.. Jeg leder stadig en noget ordentligt.
Avatar billede macavity Nybegynder
26. september 2004 - 22:44 #5
det kan du sådant set have ret i.

Jeg har nu solgt den bærbare jeg forsikrede, og jeg har da heller ikke tegnet på den nye - virkede ikke til at være pengene værd...
Avatar billede Carsten Nybegynder
19. april 2005 - 00:18 #6
Til cyberkox: Hvorfor mener du den er tam den forsikring hos edbforsikring? Umiddelbart så dækker den vel det der ikke dækkes af en indbo og som kan ske - jf. væske i tastatur eller hvis du taber den.