Avatar billede soul_reaver Nybegynder
30. juni 2003 - 14:51 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Bios probs!

Ok jeg har en AMD Athlon 1200mhz, med bundkortet: k7sem
Jeg gik ind i Bios og ændrede på noget hvor der stod 100/133/133 Det ændrede jeg til 133/133/133. Når jeg genstarter computeren sker der ikke andet end at skærmen er sort, der er strøm på. Dioden til harddisken lyser konstant, det er som om den ikke engang starter op.
Hvad kan jeg gøre får at få den op at køre igen?
Avatar billede fromsej Praktikant
30. juni 2003 - 14:53 #1
Kan du ikke komme i BIOS igen?
Prøv at pille batteriet ud af bundkortet et stykke tid, så burde den gå tilbage til Default settings.
Det kan også være at du skal flytte en jumper på bundkortet, men det står i din manual.
Avatar billede soul_reaver Nybegynder
30. juni 2003 - 14:55 #2
Har prøvet at tage batteriet ud og puttet det i igen! Men havde ingen effekt!
Jeg har ingen manuel til bundkortet, så den kan ikke hjælpe mi igennem problememt
Avatar billede soul_reaver Nybegynder
30. juni 2003 - 14:57 #3
Og nej jeg kan ikke komme ind i Bios! :P
Avatar billede fromsej Praktikant
30. juni 2003 - 14:57 #4
Hvor længe havde du batteriet ude?
Har du navn og type på bundkortet, så må vi jo finde en manual.
Avatar billede soul_reaver Nybegynder
30. juni 2003 - 14:59 #5
Havde batteriet ude i 1 min tid. Det eneste jeg kan sige om bundkortet er: K7SEM
Avatar billede fromsej Praktikant
30. juni 2003 - 15:03 #6
Avatar billede jpvj Nybegynder
30. juni 2003 - 15:03 #7
Du skal cleare din CMOS information.

Manualen til dit MB kan du finde her:
http://www.ecsusa.com/downloads/manual_k7s.html

Jeg kiggede i manualen til rev. 1.0 boardet, og der er det JP1 (sidder lige over BIOS kredsen). Instuksen er:
Fjern strømmen til MB. Sæt jumperen på pin 1-2 i et par sekunder og sæt jumperen tilbage til pin 2-3.

Herefter skal du gå ind i BIOS opsætningen og vælge Optimal values (eller default).

JP
Avatar billede jpvj Nybegynder
30. juni 2003 - 15:04 #8
Ups... det var et svar...
Avatar billede fromsej Praktikant
30. juni 2003 - 15:06 #9
I den manual jeg kigger i på side 9, står der at jumper 1 er "Clear CMOS"
Avatar billede fromsej Praktikant
30. juni 2003 - 15:07 #10
Det var mit osse.*G*
Avatar billede soul_reaver Nybegynder
30. juni 2003 - 15:10 #11
SÅDAN! Jeg elsker jer, gutter :P
Fromsei jeg er også villig til at give dig 200 points hvis jeg kan? :D
Avatar billede fromsej Praktikant
30. juni 2003 - 15:12 #12
Soul Reaver>>Det kan du ikke, der må max gives 200 point for et svar, men jeg klarer mig nok uden, det vigtigste er at din maskine kom til at køre igen. ;o)
Avatar billede soul_reaver Nybegynder
30. juni 2003 - 15:12 #13
Avatar billede soul_reaver Nybegynder
30. juni 2003 - 15:12 #14
hovsa :P