Avatar billede cosmo21 Novice
30. juni 2003 - 14:39 Der er 13 kommentarer og
5 løsninger

problem med afspilning af DIVX og AVI film.

Jeg har et irriterende problem når jeg skal afspille divx og avi film på min computer.

Filmen køre udemærket i tempo.

Men ca. hvert 10 sek. så hakker filmen når den afspilles.

Hvad kan være grunden til sådan noget sker.
har prøvet på følgende afspillere med samme resultat
_______________________________
Windows media player 7.1 og 9
Realplayer 1
Divx Player
Ace Media player
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
30. juni 2003 - 14:40 #1
er det fra cdrom el. harddisk den afspilles?
Avatar billede kristjan Nybegynder
30. juni 2003 - 14:42 #2
Ja, det er irriterende... Nu er det sådan at jeg ikke rigtig ser så mange film på min computer mere, da jeg har DVD, men enten så prøv at lade filmen køre, for hos mig stoppede hakkerierne automatisk efter et stykke tid. Det kan også skyldes ridser i CD´en eller måske grafikken på din computer der halter...
Avatar billede cosmo21 Novice
30. juni 2003 - 14:48 #3
Den køres på harddisken. (ved at cdrom er en dårlig ide)

Det du siger med at grafikken halter..hvad menes med det ?
Avatar billede glacier Nybegynder
30. juni 2003 - 14:50 #4
Hvilken Com. har du ??
Avatar billede cosmo21 Novice
30. juni 2003 - 14:57 #5
700 MHZ (Chaintech)
640 mb sdram
Grafikkort: "S3 Virge DX/GX PCI 375/385" 4 mb ram
Avatar billede glacier Nybegynder
30. juni 2003 - 15:04 #6
Ja, jeg tror det er dit hardware det er problemet, evt. din prosessor men især dit GFX kort !
Avatar billede jpvj Nybegynder
30. juni 2003 - 15:07 #7
Ja - det er klart dit grafikkort. Hvis du har AGP port i din maskine, så køb et gammelt TNT2 grafikkort. Det kan trække en film flydende.

Få det billigt på news:dk.marked.privat.edb.intern
Avatar billede cosmo21 Novice
30. juni 2003 - 15:23 #8
ok ..jeg tænkte det nok..

men kan jeg så ikke ligeså godt købe et ASUS Geforce 4 "TI 4200"??
Avatar billede lassez Nybegynder
30. juni 2003 - 16:19 #9
Du kan også prøve at downloade codecet XViD.
Avatar billede cosmo21 Novice
30. juni 2003 - 16:43 #10
jeg prøver engang..vender lige tilbage så hurtigt jeg kan og fortæller om det hjalp
Avatar billede cosmo21 Novice
30. juni 2003 - 18:05 #11
det med XVID hjalp desværre ikke.
Der var et program FOUR CC
hvor man skal vælge description code og codec code.

Efter jeg havde brugt det virker det som om filmen hakker mere end før. Hvordan kan man nulstille indstillingerne her.
D.v.s. hvad skal man vælge i de to rubrikker
Avatar billede Slettet bruger
30. juni 2003 - 18:31 #12
Hvorfor også begynde at rode Xvid med ind i det.....
Er det ikke en DivX du har problemer med ???

Vælg DIVX i begge rubrikker.....

Og jo, et nyt grafikkort kan sikkert løse dit problem....

Men prøv evt. at installere FFDSHOW. Det er en af de bedste DivX/Xvid decoder der er lavet:
http://www.divx-digest.com/software/ffdshow.html
Avatar billede cosmo21 Novice
30. juni 2003 - 21:45 #13
hej phatlasse

nej denne film som driller mig er i AVI format.
Ikke Div X
Hvad skal så stå i de 2 bokse??
Avatar billede cosmo21 Novice
30. juni 2003 - 21:46 #14
jeg kan lige tilføje at den side du har linket til mig phatlase er den jeg har downloaded xvid fra.
Avatar billede kkc Nybegynder
30. juni 2003 - 22:39 #15
Jeg tror dette link vil hjælpe dig:

http://www.divx-digest.com/software/reclock.html

"ReClock provides a new reference clock that is locked to the video card hardware clock, in order to ensure that frames are played at the exact speed of what is expected by the video card vertical sync. It also provides a frame rate adaptator for media files that do not match a multiple of the video card refresh rate (ex: playback of 23,976fps IVTC NTSC on a PAL TV)."
Avatar billede Slettet bruger
01. juli 2003 - 08:39 #16
cosmo21 >> avi filer er/kan være både DivX og Xvid. Det kommer an på hvilke codec der er brugt til at encode filmen med.
I din overskrivt skriver du jo at det er DivX du har problemer med.....
Men det har sådan set ikke noget med dit problem at gøre, for du kan jo sagtens afspille din film (den hakker bare lidt).
Så glem alt om codex....
Og som sagt, så vil et nyt grafikkort sikkert løse dit problem.....

Hvis ikke du ved om din avi fil er DivX eller Xvid encodet, så er det svært at sige hvad der skal stå i de 2 rubrikker i programmet FOUR CC.
Men jeg vil stadig skyde på at de skal stå til DIVX.
Men en ting er sikkert - Det var ingen grund til at rode Xvid med ind i det....

Mit sidste link, har heller ikke noget med codex at gøre. Det er en decoder som kan afspille DivX/Xvid (avi) film, og den gør det rigtig godt. Derfor var der måske en lille chance for at din film ville hakke lidt mindre, eller slet ikke.....
Der sker ihvertfald ikke noget ved at prøve....
Avatar billede Slettet bruger
01. juli 2003 - 08:46 #17
Prøv evt. også med en ordentlig player....
www.bsplayer.org
Avatar billede cosmo21 Novice
05. juli 2003 - 00:02 #18
tak for alle svarene. Jeg prøver mig frem med alles ideer.