Avatar billede vagn16 Nybegynder
30. juni 2003 - 12:32 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

DVD m HD er det noget værd og hvilken skal jeg købe?

Hej,

jeg overvejer at købe en DVD - var tændt på KISS fordi jeg så kunne afspille alle de ting jeg har fra nettet - men troede faktisk at der var en model 600 som kunne optage (indbygget HD)? Jeg kan ikke finde den eller noget om den... så det er måske bare mig...

Men er det noget værd at have HD i sin DVD og hvilkn en skal jeg i så fald investere i?

Har kun set denne: http://web-shoppen.dk/United-dvr.htm

vh

Pelle
Avatar billede rkhdk Nybegynder
30. juni 2003 - 12:34 #1
lånt fra http://www.eksperten.dk/spm/337774

Kiss har mange nye produkter på vej, herunder DP-508, DP-470, DP-1000, DP-550, DP-558 og DP-600, samt en 42" plasmaskærm med indbygget DP-500

Hele herligheden er planlagt til 2003...

DP-508 er en DP-500 med indbygget 80GB harddisk
DP-470 er en DP-470 med indbygget digital surround forstærker samt FM/AM radio
DP-1000 er en DP-450 i miniformat (fylder ca. som et a4 ark, og kun ca. 8 cm høj)
DP-550 er en DP-500 med indbygget tv-tuner og DVD-brænder (+R/+RW)
DP-558 er en DP-550 med indbygget 80GB harddisk
DP-600  er der ingen info på endnu

42" plasmaskærmen skulle komme til august, pris endnu ukendt
DP-550 har en en vejledende udsalgspris på 4.999,00, og blev fremvist til et arrangement i fredags, så den er nok lige på trapperne...
Avatar billede norbert Nybegynder
30. juni 2003 - 19:59 #2
Der er - meget lidt - her:
http://www.robertross.de/products/kiss/dvd_dp600.html
Norbert :-)
Avatar billede norbert Nybegynder
30. juni 2003 - 20:01 #3
Hold dig laaaaangt væk fra United. Har haft 3 eksemplarer hjemme og det er shiit.
Norbert.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
01. juli 2003 - 20:54 #4
Avatar billede iverjakobsen Nybegynder
03. juli 2003 - 21:19 #5
Hej Pelle - sjovt at møde dig her!

Jeg godt give dig et godt tip: En DVD med harddisk er noget du ikke vil kunne undvære igen hvis du først har prøvet en med Time Shift. Forestil dig: Aldrig mere se Onside's reklamer. Jeg har selv investeret i en, og her er mit review over den (Panasonic DMR-HS2)

Jeg har gennem et par måneder set mig lun på en Panasonic DVD-maskine
med indbygget harddisk, og med mulighed for at brænde DVD'er i
formaterne DVD-RAM og DVD-R.

Panasonic DMR-HS2 kan alt hvad jeg har brug for - og meget mere. Man
kan optage en udsendelse på fx harddisken mens man ser en anden film
fra harddisk eller DVD.

Jeg kan vælge at se den film/program jeg er ved at optage - og hoppe
frem og tilbage i den. Det betyder, at jeg kan starte optagelsen af
et program på fx TV3, og så vente 20 minutter med at se filmen fra
begyndelsen. Ved reklamepauser springer man bare et par minutter
frem, og vupti. Ser man fodbold kan man selv vælge at se det man vil
i slow-motion (5 niveauer).

Panasonic benytter DVD-RAM istedet for fx DVD-RW eller DVD+RW, men
DVD-RAM har sine fordele, fx. kan man med flere af Panasonics
modeller se den igangværende optagelse (som beskrevet ovenfor) -
gælder også for fx modellerne E-50 og E-60, der ikke har harddisk.

Den har 40 GB harddisk, og det muliggør knap 9 timers optagelse ved
højeste kvalitet (XP), 18 timer ved høj kvalitet (bedre end S-VHS),
mens niveauerne der giver 26 og 52 timer nok ikke kan bruges til
optagelser med hastige bevægelser (fx sport og musikvideoer) fordi
man kan se nogle små ryk i bevægelserne. Lyden er dog i super
kvalitet uanset billedkvalitets-niveau'et.

En anden ting med DVD-RAM er, at man kan få dobbeltsidede disks, dvs.
op til 9,4 GB - disk'en skal stadig vendes da den kun læser en side
af gangen, men det er fremragende hvis man fx vil lave en backup af
det indhold man har på harddisken (jeg formoder at den har godt af en
slags defragmentering engang imellem).

Man kan redigere de optagede udsendelser og dubbe dem på DVD-RAM
eller DVD-R. Vælger man DVD-R så burde de kunne afspilles på langt de
fleste DVD-afspillere og også fx Playstation.

Har man et digitalt videokamera (DV) er der en seperat indgang for
sådant udstyr.

Timerfunktionen virker perfekt, man kan også vælge at optage en
daglig udsendelse hvor maskinen selv sletter den ældste periode hvis
der ikke er mere plads på harddisken (auto renewal)

Der er også en PCMCIA-kortindgang, så man fx kan kopiere sine
billeder fra digitalkamera over på en DVD (via PCMCIA-adapter)

Støjen fra harddisken er meget svag - man skal tættere end 1 meter på
apperatet for at høre den højfrekvente - men lave - støj.

Maskinen er blevet rost i et væld af anmeldelser og brugerne priser
den meget højt - selvom den stadig er forholdsvis dyr (ca. 9.000 på
nettet, men jeg tror snart den falder lidt i pris)

Sidst men ikke mindst: Den er smuk med sin sølvfarvede facade, og
trods de mange funktioner er den ikke særlig stor (omend større end
fx Panasonic's SLIM-line DVD-afspillere)

Jeg kan kun sige en ting: Prøv den hvis du vil have en stationær DVD-
optager. Vælg denne, eller Panasonic DMR-E50 eller DMR-E60.

Mht. DVD-kompatibilitet, så kan den brænde på DVD-RAM (fx med en særlig high speed funktion) eller på DVD-R som burde kunne læses af stort set alle DVD-afspillere lige fra Playstation til de billige modeller. Bedste kompatibilitet får man ved ikke at bruge de allerbilligste medier. Dem der har fået flest plusser af brugerne er Fuji, Verbatim og BeAll (tidl. Samsung, men BeAll kan jeg ikke finde danske forhandlere af)

Er der andre her på forummet der har denne maskine eller andre der
kan optage med DVD-RAM?

Mvh. Iver
Avatar billede iverjakobsen Nybegynder
03. juli 2003 - 21:20 #6
PS! Synes den kommende Kiss maskine ser godt ud, men da jeg så for nylig talte med en tekniker kunne han berette hvordan Kiss-maskinerne hobede sig op på det serviceværksted han arbejdede. Så Kiss skal jeg ikke røre ved før de laver nogle fejlfrie modeller.
Avatar billede norbert Nybegynder
11. juli 2003 - 11:07 #7
lukketid?
norbert:-)
Avatar billede norbert Nybegynder
03. august 2003 - 08:40 #8
HALLOO!?!
Avatar billede vagn16 Nybegynder
04. august 2003 - 11:36 #9
lukker