Avatar billede knas Nybegynder
29. juni 2003 - 23:46 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Konvertere MDB/CSV til PDB

Kan nogen hjælpe mig med en metode til at konvertere data fra access til Palm PDB format? - eller måske fra CSV til PDB.

Jeg har prøvet diverse programmer og fundet frem til MDB to PDB Generator, som virker, men konverterer kun 5 records hvis den ikke er registreret.

Nogen andre idéer?
Avatar billede jensendk Nybegynder
30. juni 2003 - 10:03 #1
Registrer programmet?

Hvad skal du bruge det til?
Avatar billede knas Nybegynder
30. juni 2003 - 10:14 #2
> jensendk - Hvad er det du ikke forstår ved mit spørgsmål?
Jeg ville sætte pris på, du ikke fyldte dette spørgsmål med ligegyldige udtalelser, da jeg prøver at få et kvalificeret svar, uden at brugerne skal læse 4000 linier crap igennem.

På forhånd tak!
Avatar billede jensendk Nybegynder
30. juni 2003 - 12:34 #3
Bevares, registrering af programmet er åbenbart ikke en option, det koster jo..

Jeg ville blot  vide det, så jg  måske kunne foreslå en alternativ måde at bruge dine access data på, mne hvis mine skriverier ikke passer dig, så fortsat god dag..
Avatar billede alleykat Nybegynder
01. juli 2003 - 00:05 #4
jensendk's spørgsmål er nu ganske relevant, det kommer meget an på hvad det skal bruges til...
http://www.mverive.com/pdbconverter.htm <- lyder som noget for dig, freeware CSV -> PDB-konversion
AppForge laver én der kan direkte, jeg ved ikke om den koster...
Avatar billede knas Nybegynder
01. juli 2003 - 09:25 #5
> alleykat, jeg er ved at lave et program til min Palm, hvorfor jeg spørger netop i PDA sektionen. Hertil skal jeg bruge en mængde data, jeg har fyldt i en Access database.

Da jeg ikke synes at kunne se nogen steder, hvordan formatet ser ud på en PDB fil, kan jeg ikke selv lave filen så den er korrekt. Derfor tænkte jeg, at der uden tvivl var nogen der var klogere end mig, som havde gjort benarbejdet.

Men da jeg ikke regner med at skulle udføre denne procedure jævnligt - måske kun denne ene gang, vil jeg ikke give de 30+ dollars det koster at registrere et program.

Som skrevet, har jeg fundet MDB to PDB Generator, som er virkelig god, men kræver registrering for at man kan få fuldt udbytte af det.

Jeg har prøvet at klikke på linket du gav, men det virker ikke?

Tak for hjælpen!
Avatar billede alleykat Nybegynder
01. juli 2003 - 13:16 #6
Det må jeg jo gi' dig ret i... det gjorde det i går. Mystisk. Den så enormt avanceret ud, og var freeware.

Der er en lignende online-version her: http://www.netmite.com/palmutils.htm
Avatar billede alleykat Nybegynder
01. juli 2003 - 13:19 #7
Avatar billede knas Nybegynder
01. juli 2003 - 15:39 #8
> alleykat, netmite bruger ganske snildt en java applet. Men den formår ikke at opfylde mit behov. Den kan tilsyneladende ikke medtage data fra eks. En komma separeret fil.

Den anden fra palmgear, kan jeg ikke få fat i. Måske eksisterer den ikke mere?
Jeg prøver igen senere, hvis der skulle være noget galt nu og her…

Ind til videre – tak for hjælpen!
Avatar billede alleykat Nybegynder
01. juli 2003 - 17:22 #9
np =)
Det syn's jeg lyder endnu mere mystisk... den ligger derude overalt, prøv evt. tucows, download.com el.lign.
http://dk.search.yahoo.com/search/dk?p=pdb+converter+4&y=i
Link 1,2,4,5,6 og 7 er så vidt jeg kan se links til den.
Der er osse en variant på japanske sider; jeg kan sagtens læse siderne igennem BabelFish, men ved ikke om selve programmet er på japansk =)
Avatar billede alleykat Nybegynder
01. juli 2003 - 18:47 #10
Avatar billede alleykat Nybegynder
05. august 2003 - 01:33 #11
succes? =)
Avatar billede knas Nybegynder
05. august 2003 - 08:33 #12
Nej Jeg har ikke fundet ud af det, og skal faktisk have fundet ud af, hvordan selve formatet ser ud, så jeg ikke behøver en converter.

Men jeg er lige gået lidt i stå med opgaven ind til videre. Men du har fortjent pointene!

Tak for din indsats.