Avatar billede looser Nybegynder
29. juni 2003 - 22:26 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Kazaa eller hvad ?

Hej... her på det sidste jeg har hørt en masse om kazaa osv.. men hvem er det der går efter en hvis man bruger kazaa ?... Og kan man overhovedet sikre sig mod dem... hvis man engang brugte det...
Avatar billede bredker Nybegynder
29. juni 2003 - 22:28 #1
hvis du sørger for at din upload mappe er tom kan andre ikke hænte fra dig
og hvis du kun henter lovlige ting er der ingen problemer
Avatar billede geforce3 Praktikant
29. juni 2003 - 22:32 #2
Af hvad jeg har hørt, går det mest efter dem der uploader filer, og dem der henter i store mængder. Men jeg har også hørt for kort tid siden at de også vil begynde at gå efter de mindre fisk:)
Men ja, hvis du fjerner alt i din upload mappe, er risikoen ikke stor
Avatar billede rangerbs Nybegynder
29. juni 2003 - 22:43 #3
du kan også sætte en proxy server op :D

mvh Ranger
Avatar billede predator-experten Nybegynder
29. juni 2003 - 22:46 #4
Det er for det meste apg der går efter de danske brugere.
Du kan bruge noget der hedder peerguardian for at blokere apg's ip'er, det er ikke ulovligt, da det bare virker som en firewall, og er godt hvis man bruger kazaa til lovlige formål, så apg ikke sidder og kigger med i hvad du har liggende (da jeg ikke syntes de skal rode i mine private filer).
Peerguardian blokere også en massse spam, og kan hentes på http://www.xs.tech.nu
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. juni 2003 - 22:48 #5
LAD VÆRE med at lade folk uploade til dig, det er det nemmeste. Jeg vil f.eks. ikke have alt muligt skrammel til at ligge på min computer, forståeligt nok :)
Avatar billede matz Nybegynder
30. juni 2003 - 00:06 #6
I for at være negativ eller noget.... Men det her spm. brude da være ulovligt når man såørger om hvordan man sikre sig imod ik at blive taget i at downloade fra kazaa, da det jo henleds på noget ulovligt. - er jeg forkert på den ? :)
Avatar billede matz Nybegynder
30. juni 2003 - 00:06 #7
I = ik
Avatar billede NanoQ Nybegynder
30. juni 2003 - 09:06 #8
drop p2p programmer, og køb dit software. Det er eneste måde at sikre sig.

Du går vel heller ikke rundt og stjæler biler, blot fordi de er for dyre?

(ja... Kazaa ol. KAN bruges til lovlige formål. Men ingen kan fortælle mig de kun bruger den lovligt, og samtidig få mig til at tro dem)
Avatar billede lrd Nybegynder
30. juni 2003 - 09:12 #9
"Men det her spm. brude da være ulovligt når man såørger om hvordan man sikre sig imod ik at blive taget i at downloade fra kazaa" Matz mener du så vi skal give brugeren råd til hvordan han lan dække sig ind så han bare kan hente ulovlige files uden at blive taget????
Avatar billede matz Nybegynder
30. juni 2003 - 12:12 #10
Lrd >>> Det er jo netop de råd der er blevet givet, og det er det jeg mener man ikke skal, og om det er et ulovligt spm. på eksperten.
Avatar billede noerager Nybegynder
30. juni 2003 - 22:49 #11
Ved ikke om det hører hjemme her men hvis man bruger peerguardian skal det så forstås sådan at apg og andre ikke kan følge med i hvad man laver
Avatar billede predator-experten Nybegynder
06. juli 2003 - 13:55 #12
Det skal forstås sådan, at apg og andre ikke kan kigge med i hvad du henter, og har liggende på din hdd.
Det er ikke et program lavet til kazaa, men bare en almindelig firewall, der blokerer bestemte ip'er, deriblandt mange "spam-firmaer".
Man kan så hente de ip'er man vil have blokeret, deribalndt APG's ip'er også.
For det kan ikke være rigtigt at de skal sidde og kigge med i alt hvad du har på din comp, selvom du ikke bruger kazaa.
Den kan så også bruges mod apg, så hvis man henter ulovligt fra nettet, kan den også blokere det, ikke at jeg går med til det, men det kan den også bruges som. Politiet kigger jo heller ikke ind i dit hus, for lige at se, om der er noget ulovligt herinde.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
06. juli 2003 - 15:15 #13
Undskyld mig... men det er da en gang vrøvl.

For det første er APG ganske almindelige brugere, bland ganske almindelige IP adresser. Du har ikke en jordisk chance for at se hvilke IP adresser de gemmer sig bag.

"For det kan ikke være rigtigt at de skal sidde og kigge med i alt hvad du har på din comp, selvom du ikke bruger kazaa." <- Det kan og gør de heller ikke. Deres metoder er uhyre simple. Det eneste de kan se, er hvilke filer der ligger i dine sharede dirs. De starter en download fra dig, hvorved de med netstat kommandoen kan se din ip adresse. Herefter kan de i et browservindue skrive xxx.xxx.xxx.xxx:1214 (hvor xxx.xxx.xxx.xxx er din ip adresse). Dette giver en liste over de filer du har til share.

Du vil forøvrigt altid share de filer du er igang med at downloade.

Jeg vil lige understrege det igen: APG kan IKKE rode i dine filer. De kan kun se, og hente de filer som du har sharet via Kazaa (eller tilsvarende P2P program). APG er IKKE en flok hackere, der bryder ind på din maskine, og roder i det de har lyst til. Det hverken KAN eller MÅ de.
Avatar billede predator-experten Nybegynder
08. juli 2003 - 00:34 #14
Hvis du går ind og henter ip'er til peerguardian, finder man også ip'er til apg, for det er rigtigt som du siger, de bruger de meget simple metoder, men de bruger også mere avancerede, og det er det peerguardian blokere, for hvis man vil igennem det, skal man til at hacke, og så bryder de også loven :)
Avatar billede noerager Nybegynder
08. juli 2003 - 23:03 #15
så lyder mit spørgsmål nu - hvis man sørger for at den mappe man sharer altid er tom er det så lig med at de ikke kan se hvad man har liggende andre steder. Og skulle de så buste mig så er det kun for de filer jeg har hentet imens de har taget min ip
Avatar billede bredker Nybegynder
09. juli 2003 - 06:46 #16
ja ,de kan kun se dem du har i dem mappe
Avatar billede NanoQ Nybegynder
09. juli 2003 - 08:07 #17
Du kan kun se APG's ip adresser, hvis man ved hvilke IP adresser de bruger... og det gør man ikke...

"men de bruger også mere avancerede" <- dokumenter lige den påstand.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
09. juli 2003 - 08:09 #18
noerager, ja... eller... det er de filer de kan se i din sharede mappe der danner grundlag for den mistanke, der kan lede til en politianmeldelse. Herefter kan politiet med en dommerkendelse, i samarbejde med APG, foretage en ransagning af dit hjem, hvor de bla. også gennemgår resten af din maskine (samt hvad du har af CD'er mv.)