Avatar billede mxs Nybegynder
29. juni 2003 - 17:46 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

IIS problemer

Hey

Jeg har oprettet en webserver som skal hoste min hp.
Den har følgende ip:
http://80.63.210.110

Nu har jeg søgt lidt men jeg kan ikke forstå hvorfor den spørger om bruger og pass når man logger på siden. Det vil jeg ikke have! Er der nogen der ved hvad jeg skal pille ved for at få den væk? Hvis i trykker annuller så forsvinder den og man går videre....! Hvordan får jeg den "kasse" væk så den ikke spørger om bruger og pass?

Mit andet problem er at linket:
http://80.63.210.110/hp/v2b/default.asp
Den gider ikke vise min side... Jeg forstår ikke den fejlmeddelse som den kommer med.

Jeg har prøvet at have en IIS server oppe og der kom den ikke med alle de meddelser og andet.

Håber at i kan hjælpe mig!
MxS
Avatar billede rkhdk Nybegynder
29. juni 2003 - 17:52 #1
hvis du kigger på din index fil, hvilke brugere har rettigheder der?
du skal have anonym brugeren til at have adgang til at læse dine filer
Avatar billede bufferzone Praktikant
29. juni 2003 - 17:53 #2
Bruger og pass problemet er et rettighedsproblem. Prøv at kikke på de biblioteket dine hjemmesider ligger i der skal være sat rettigheder til IISUser_servernavn for at du kan se dem uden at skulle opgive brugernavn og password.

Dit andet problem kan skyldes at du ikke har sat din webserver til at måtte afvikle scripts
Avatar billede -master-d- Nybegynder
29. juni 2003 - 18:38 #3
Som de andre vil jeg råde dig til at lave rettigheder på mapperne som du vil afvikle scripts fra.

Dit andet problem kan vi jo ikke rigtig hjælpe dig med da du ikke har lavet rettigheder så vi kan se den. Men du kunne jo skrive hvad den siger..
Avatar billede mxs Nybegynder
29. juni 2003 - 19:13 #4
Hey

Jeg har prøvet at rode lidt, men jeg kan jo ikke se om det virker fra min computer af.... Men jeg har sat rettigheder på ved at høre klik i mappen --> Egenskaber -->Webdeling og sat alt på. Altså sådan at den kan afvikle scripts og andet! Fejlen den plejer at komme med på den anden side, lyder:

Tekniske oplysninger (for supportteknikere)

Dette sker normalt, fordi serverscriptet ikke har sendt det rigtige headerfelt til World Wide Web-godkendelse. Du kan gøre dette med ASP-scripts ved at bruge metoden AddHeader for objektet Response og anmode om, at klienten bruger en bestemt godkendelsesmetode til at få adgang til ressourcen.
Yderligere oplysninger:
Microsoft Support

Jeg har som tidligere skrevet sat alt på i alle mapper så man kan afvikle, køre, læse og skrive adgang.

Den index fil i snakker om, hvor ligger den?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
29. juni 2003 - 19:21 #5
i din webmappe, hvor din side ligger

eks: c:\inetpub\wwwroot
eller hvor din side nu ellers ligger
Avatar billede mxs Nybegynder
29. juni 2003 - 19:24 #6
Jeg har sat alt på så de kan have rettigheder, men prøv lige at klikke på mit link oppe på siden. Nu har jeg prøvet at dele hele mappen hvor hjemmesiden ligger i så brugere på netværket også har adgang til den.
Avatar billede mxs Nybegynder
29. juni 2003 - 22:59 #7
Hvis jeg skal ind og ændre på noget på min webserver er der så et program som overordnet styrer min IIS? Jeg ved godt at jeg spørger dumt for jeg ved at der er et program, men jeg ved bare ikke hvor jeg skal lede!!!!
Avatar billede mxs Nybegynder
30. juni 2003 - 13:09 #8
Kan det være noget som sætte til min netværkskort.... Fx fjerne dhcp eller sætte en mere ip adresse eller undernetsmaske?
Avatar billede mxs Nybegynder
30. juni 2003 - 14:04 #9
http://80.63.210.110\Hp\Templates\default.asp <--- Nu bilver jeg spurgt om pass og user på den den her

Men

http://80.63.210.110
Virker nu uden...... Jeg fatter det ikke... Har pillet lidt, men jeg har ikke sat bruger og pass på nogen af mapperne!
Avatar billede phongtran Nybegynder
09. juli 2003 - 20:18 #10
du kan setup IIS igen, måske det virke
Avatar billede mxs Nybegynder
25. januar 2004 - 22:29 #11
Jeg lukker denne tråd
Avatar billede mxs Nybegynder
25. januar 2004 - 22:29 #12
Jeg lukker denne tråd