Avatar billede coma Nybegynder
06. december 2000 - 19:09 Der er 1 kommentar og
3 løsninger

hvad siger i til det ?

tænker på at købe :

Athlon Thunderbird 900Mhz
ASUS A7V ATA/100, AGP 4x
256MB PC133 7,5nS RAM

har selv i forvejen :

ASUS AGP Geforce V6600
Maxtor 7200prm 20gb HD
Creative Sound Blaster 16 PCI(måske skulle man opgradere der også ;-) )

Hvad siger i/du til den kombination ? kan den bruges , og har nogen haft problemer med nogen af de nævnte hardware i den kombination ?

hvad anbefalder i af køler til cpu\'en ? da den no bliver overclocket \"lidt\" på et eller andet tidspunkt ;-)

Mvh. coma
Avatar billede maniacdog Nybegynder
06. december 2000 - 19:31 #1
I stedet for ASUS A7V bundkortet ville jeg nok vælge Abit KT7 med eller uden RAID.
Det er det jeg bruger nu og syntes det er kanon godt og nemt og overclocke.
Angående en køler kan jeg anbefale en Orb.
Bruger selv Chrome Orb som virker ganske fint.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
06. december 2000 - 19:34 #2
en glimrende konfiguration! har selv næsten samme konfiguration! mht. cooler, bør du vælge en Thermal Take Super Chrome Orb! den er godkendt til 1.5 ghz og koster lidt under 185 kr (edbpriser.dk)
Avatar billede xtom2 Nybegynder
06. december 2000 - 19:37 #3
Jeg synes din kombination ovenfor ser udemærket ud, og kan nemt \"bruges\"! =) De eneste vanskeligheder der har været på eksperten.dk plejer at være GeForce/AGPx4 problemer, som dog alle vist er blevet løst tilfredsstillende.

Som nye lydkort kan du overveje et SoundBlaster PCI128 til ~200 kr. eller et Live! 1024 Player til ~500 kr. Brug eventuelt edbpriser.dk til at tjekke nærmeste forhandler =)

Som processorkøler er der både Chrome Orb som maniacdog nævner, men også en lidt nyere Super Orb, som sikkert vil være \"handy\" hvis du vil overclocke \"lidt\" =) Derudover i den dyrere ende har NoiseControl(.de) lavet en ny Sokkel A køler kaldet Silverado, som har nogle enormt gode specs. Forhandles hos bl.a. studiedata(.dk)
Avatar billede xtom2 Nybegynder
06. december 2000 - 19:37 #4
Sorry kim, så ikke dit indlæg mens jeg skrev :/