Avatar billede larslevin Nybegynder
29. juni 2003 - 14:27 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Pinnacle Studio - lyd problem

Hej eksperter

Jeg har købt et Pinnacle Studio 10 plus med analog ind og ud. Jeg har derefter sat mit gamle video kamera til.
Jeg benytter en XP-maskine og jeg har hentet den nyeste driver fra Pinnacle.
Billedet og lyden er også fin i "capture delen", men lyden kommer ikke med i klippet som programmet laver. Jeg har koblet det sammen på følgende måde. Lyden som er mono på kameraet er sat til "ind" på lydkortet, og lyden kommer også fint ud af højtalerne under afspilning fra kameraet.
Er der nogen som kender dette problem?

Mvh.
Lars
Avatar billede sonysoccer Nybegynder
29. juni 2003 - 16:13 #1
Ja jeg kender godt problemmet, men er ikke helt sikker på hvordan jeg løste det. Jeg mener at du skal ind og vælge "lyde og lydindstillinger" (altså i Windows opsætning), her vælger du avanceret og har så mulighed for at slå de forskellige ind/udgange fra eller til. Slå den line udgang der har med dit lydkort at gøre TIL.
Jeg håber det kan hjælpe, det er temmelig lang siden jeg har arbejdet med Studio 10, så jeg er ikke 100% sikker på løsningen, men skriv igen hvis det ikke hjælper....
Avatar billede larslevin Nybegynder
29. juni 2003 - 17:07 #2
Det har jeg prøvet, kan det være noget andet? Det kan vel ikke være mit kamera?
Avatar billede sonysoccer Nybegynder
29. juni 2003 - 21:11 #3
Jeg har tjekket hos én der har programmet. Du skal under "setup" - "audio" vælge "Line in".

Håber det hjælper - ellers vender du bare tilbage, så prøver vi noget nyt :-)

ps. Jeg tror IKKE det er dit kamera.....
Avatar billede larslevin Nybegynder
29. juni 2003 - 21:20 #4
Jeg prøver lige i morgen, da jeg har pakket hele skidtet væk. Jeg takker meget for din hjælp.
Avatar billede larslevin Nybegynder
02. juli 2003 - 22:46 #5
Hej Sonysoccer!!

Det virkede perfekt!! Tak for hjælpen!!

Mvh.
Lars
Avatar billede sonysoccer Nybegynder
02. juli 2003 - 23:18 #6
Tak for points - du kan godt glæde dig til at komme rigtig i gang med programmet, det er let tilgængelig og godt at arbejde med.