Avatar billede chokotrut Nybegynder
29. juni 2003 - 00:25 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

2 på samme netværk ka ik joine cs

Hey derude...

Mig og en ven sidder lige nu på samme netværk og vil gerne spille Counter-strike over nettet.... Problemet er bare at når den ene joiner en server, og den anden prøver at joine bagefter, så skriver cs bare retryíng (server ip) og til sidst disconnecter den...

Vi sidder på en boostet cybercity linie... (boostet til 2mbit), har begge adsl, og fuldt opdateret cs, og half-life.. kan det være noget med netværksindstillinger ?

Spørg endelig hvis der er noget i ellers vil ha uddybet.
Avatar billede ducks Nybegynder
29. juni 2003 - 00:33 #1
Jeg ved at WON har været nede i dag, men hvis i lige har prøvet burde det ikke være det. Mit forslag er at den ene prøver at joine en server, går det fint, henter den anden, den førstes CS. Så er i derved sikre på at det ikke er det.

Det burde virke med hensyn til netværksinstillinger hvis i har installeret de her protocollor:
IPX
TCP/IP
NetBEUI
Avatar billede chokotrut Nybegynder
29. juni 2003 - 00:41 #2
Ok. Det er forskelligt hvem der kan joine.. når den ene kan joine, kan den anden overhovedet ikke komme i kontakt med nogen cs servere overhovedet... vi bruger begge hlsw og den siger timeout på alle serverne på den comp som ik ka joine.... :S.. har ikke prøvet noget lignende før... vi spillede også på samme server igår...
Avatar billede Jnsworth Novice
29. juni 2003 - 00:53 #3
Jeg har haft samme problem i lang tid (omkring et år sku!) og jeg har ved gud ledt efter et svar i mange timer...

Det mest udbredte svar på spørgsmålet var "Opgrader dit firmware til din router"

Jeg har prøvet, men uden held... men det skal da ikke betyde at det ikke kommer til at du for jer så prøv at lede lidt på http://www.linksys.com/ efter en opgradering...
Avatar billede chokotrut Nybegynder
29. juni 2003 - 01:05 #4
hmm, har lige prøvet at opgradere. Virker desværre stadig ik.
Selvom internettet og lokalnetværket virker fint på begge comps.
Så kan vi ik begge to spille cs på samme tid. Det er ret besynderligt!
Kræver cs at man spiller fra forskellig ip ? eller er det lige meget når vi er tilsluttet en switch ?
Avatar billede Jnsworth Novice
29. juni 2003 - 01:08 #5
Har i en overtunet firewall eller noget?

Jeg tror det er port: 27012 der SKAL være fri før at man kan joine en server på nettet...
Avatar billede chokotrut Nybegynder
29. juni 2003 - 01:10 #6
lol. har ingen firewall.. og har normalt ingen problemer med at joine servere? det er jo kun den ene der har problemer..
Avatar billede Jnsworth Novice
29. juni 2003 - 01:16 #7
Skal vi så ikke sige at det er en engangs-bummert... Spil på LAN fra nu af og se om computeren duer i morgen eller senere... men hey... LAN er da oZ sjov :)
Avatar billede chokotrut Nybegynder
29. juni 2003 - 01:18 #8
ja bare ik når man kun er 2 :)
Avatar billede Jnsworth Novice
29. juni 2003 - 01:31 #9
Bare nak nogle bots... de fortjener ik bedre!
Avatar billede chokotrut Nybegynder
07. juli 2003 - 18:42 #10
desværre virkede det ikke..