Avatar billede xax Nybegynder
28. juni 2003 - 20:07 Der er 7 kommentarer

tilføj database oplysninger til en anden?

Jeg har lavet et program som henter oplysninger i en access database. Det program skal ligge på 2 computere. Der bliver jo skrevet forskellige oplysninger ind i de to databaser. Jeg skal kunne samle de oplysninger i en af databaserne, så hvordan kan jeg tilføje oplysninger; ikke så de sletter. Jeg kører med ADO connection, hvis det skulle sige noget.
Avatar billede janbb Juniormester
29. juni 2003 - 02:57 #1
I Delphi er et program, der hedder Datapump, der skulle kunne samle 2 databaser med samme grundstruktur.Ved ikke om det ligefrem virker på acces-formatet, men det skulle vel nok kunne køre over intranet-forbundene computere.
Avatar billede xax Nybegynder
30. juni 2003 - 10:35 #2
Men kan det kører på maskiner, som delphi ikke ligger på.
Avatar billede janbb Juniormester
30. juni 2003 - 11:52 #3
Næppe, hvis de ikke er forbundet så de deler filer i almindelighed.
Avatar billede janbb Juniormester
30. juni 2003 - 12:42 #4
Er det ikke lidt besværligt at opdatere dem ?.Hvis du har en forbindelse, der har mulighed for at 'stå åben' til internettet
(og du har min. win-pro/install.IIS), kan du lave et prgram (i delphi), til indtastningen via en værtscomputers database.Laves på få minutter med aktiv-X.
Det giver dog nok nogle problemer at du vil bruge acces-formatet.
Avatar billede xax Nybegynder
01. juli 2003 - 19:19 #5
hmm, det lyder meget indviklet. Er det den nemmeste metode. Kan man ikke skrive noget kode i programmet.
Avatar billede devdude Nybegynder
03. juli 2003 - 16:59 #6
Du bliver nok nødt til at definere nærmere hvad det er du gerne vil. Det lyder som en simpel opgave.

Er det en simpel synkronisering du er ude efter? Kan man ændre i den samme record på begge computere? Hvis det er tilfældet, hvilken ændring er så den rigtige?

Skriv lige lidt mere.

DevDude
Avatar billede xax Nybegynder
03. juli 2003 - 23:38 #7
Okay. Det er 2 computere som kører samme program. De gemmer deres oplysning i databasen.(Kan det være een database forbundet over netværk, for så vil det være det nemmeste)
Det der tastes ind på den ene, skal kunne se på den anden, og omvendt. Jeg skal finde en smart metode, og gerne inden weekenden, for der skal det være færdigt.