Avatar billede montrutti Nybegynder
28. juni 2003 - 18:25 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Virtual Hostname

Jeg sidder her med Linux Mandrake 9.1, jeg har installeret psyBNC og det kører som det skal. Når jeg så logger på bounceren så får jeg dens ip selvfølgelig, nu er det problemet kommer. I stedet for bouncerens ip som hostname vil jeg gerne have et andet hostname såsom jeg.er.total.god.til.bordtennis.dk men hvordan jeg gør skal netop du forklare mig.
Avatar billede simonvalter Praktikant
28. juni 2003 - 18:42 #1
hvis du ikke har kontrol over domainet og kan styre dns så kan du nok ikke få det.
men din isp kan gøre det for dig hvis du har en fast ip og ejer bordtennis.dk
så skriv til dem og få det oprettet.
det er gratis første gang du skifter .. men derefter koster det vist penge.
Avatar billede simonvalter Praktikant
28. juni 2003 - 18:51 #2
fra gratisdns.dk>
TDC modtager ændringer til reverse DNS på hostmaster@tele.dk (altså, kunder med FASTE ip adresser kan få rettet deres reverse DNS til en host i deres domæne ved henvendelse til denne e-mail adresse)..

Husk der skal existere en forward DNS for den reverse DNS, dvs. en A record.
Avatar billede montrutti Nybegynder
28. juni 2003 - 19:18 #3
Der er da nogen sider på internettet der tilbyder gratis DNS, hvis jeg nu opretter zonked-members.kicks-ass.org til DNS til min server ip vil jeg så kunne få det hostname ??
Avatar billede simonvalter Praktikant
28. juni 2003 - 19:43 #4
jeg er ikke klar over det .. du kan prøve at høre med din isp
Avatar billede montrutti Nybegynder
28. juni 2003 - 19:47 #5
Altså jeg skal sende en mail til tele2 for at høre om de kan ændre min hostmask til zonked-members.kicks-ass.org ??
Avatar billede simonvalter Praktikant
28. juni 2003 - 19:55 #6
ja du kan prøve det .. jeg ved bare at tdc gør det ... aner ikke hvad tele2 gør ...men har du en fast ip ? ellers kan du ikke
Avatar billede montrutti Nybegynder
28. juni 2003 - 20:13 #7
ja jeg har fast ip så det må kunne lade sig gøre