Avatar billede garfi Nybegynder
28. juni 2003 - 14:50 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

inst af xp uden cd drev

jeg har fået en bærbar, hvor der intet drev følger med da det normalt er noget man har ved siden af.. p3 650mhz
256mb ram. 10gb hardisk travelmate350 hedder den.

jeg har så taget hardisken ud og prøvede at overføre xp filerne til drevet for så at prøve at starte den med filerne i men den kan ikke er der ogen mulighed for det..
Avatar billede fromsej Praktikant
28. juni 2003 - 14:56 #1
Det bedste bud jeg har, er at kopiere hele WinXP CDén over på den HD du skal bruge, dette gøres nemmest i DOS, men kan gøres i windows.
Sæt den i den bærbare og kør installationen fra den mappe du kopierede CDén ind i.
Husk du må kun bruge styresystemet i så mange maskiner, som du har licens til.
Avatar billede skaw Nybegynder
28. juni 2003 - 14:58 #2
jo du skal ikke overføre men installere xp på harddisk
har du en adapter til harddisken?
Avatar billede garfi Nybegynder
28. juni 2003 - 15:03 #3
jeg har en usb adapter, har prøvet at instl xp på men den kommer med en fejl når jeg starter op og skal bruge et cd drev for at lave den..

kan ikke bote fra hardisken efter at havde lagt filerne over på...
Avatar billede fromsej Praktikant
28. juni 2003 - 15:04 #4
Hvilket styresystem har du på den stationære?
Avatar billede skaw Nybegynder
28. juni 2003 - 15:12 #5
http://www.computer-parts.dk/cgi-bin/shop/ADPNOTEB01.html her er noget der livet lettere mvh skaw
Avatar billede skaw Nybegynder
28. juni 2003 - 15:13 #6
gør livet lettere
Avatar billede garfi Nybegynder
28. juni 2003 - 15:14 #7
xp home
Avatar billede garfi Nybegynder
28. juni 2003 - 15:16 #8
det kan jeg jo ikke bruge til noget den der adapter jeg kan sagtens formatere den og al det der men jeg skal jo få den til at inst fra hardisken ..
Avatar billede skaw Nybegynder
28. juni 2003 - 15:21 #9
installerede bare xp i en alm pc stoppede den i den bærbare og lod den finde ny hardware så kørte det  bare et forslag
Avatar billede skaw Nybegynder
28. juni 2003 - 15:22 #10
resten over netværk
Avatar billede garfi Nybegynder
28. juni 2003 - 15:32 #11
ja men der kommer bluescreen. som jeg kun fikse hvis jeg har et cd drev
Avatar billede skaw Nybegynder
28. juni 2003 - 15:45 #12
ok
Avatar billede wilde Nybegynder
29. juni 2003 - 22:17 #13
Ja, kopier blot installationsfiler over på din harddisk. Boot fra en floppy (Jeg går ud fra at det er et CDrom drev du mangler).

Brug en kommandoprompt til at skifte til i386 biblioteket og kør install.exe
Avatar billede garfi Nybegynder
30. juni 2003 - 09:41 #14
mangler også floppy.

kan jeg ikke ved hjælp af en anden pc gå ind og ændre på xp´s opsætning. eller opstart filerne sådan så xp booter op korrekt.
Avatar billede vollerup Nybegynder
09. juli 2003 - 14:04 #15
Du skulle vel ikke have en USBKey? I så fald lav den bootable og følg så ellers wilde's anvisninger.