Avatar billede kifar Nybegynder
28. juni 2003 - 14:45 Der er 22 kommentarer

Deling af tele2adsl forbinnelse

Hej
Jeg har en Tele2adsl forbinnelse som jeg gerne vil have delt til flere pc'er her i huset.
Jeg har lånt et SpeedStreem 5100 modem fra tele2 og har selv købt en router (mærke: Billion Bipac-640 AC) med inbygget Switch.
Hvis der er en der kan fortælle mig hvad/hvordan jeg kan gøre det, vil personen få de 200p.
Ønsker info om kabler,programmer, osv.. som jeg skal bruge.
ellers kontakt mig på msn rafikbouanik@hotmail.com eller ICQ 94975022 hvis du heller vil guide mig igennem. :-)
Avatar billede kenp Novice
28. juni 2003 - 17:20 #1
du burde have alle de ting du skal bruge!

sæt det samme således!

adslmodem ->router->swich->computere

du skal sætte din router til at modtage IP-automatisk (den bliver tildelt fra tele2) og sæt den til at give IP vidre til dine computere!)

af kabler skal du bruge "lige" kabel mellem wan-port på router og dit adslmodem. "lige"kabel mellem router og swich, hvis du bruger uplink port på swich og så naturligvis også lige kabler mellem swich og computere!
Avatar billede kifar Nybegynder
28. juni 2003 - 18:21 #2
den opstilling har jeg selv prøvet, men det virker ikke, og det er derfor jeg søger hjælp.
Avatar billede kenp Novice
28. juni 2003 - 19:05 #3
har du været inden i din router og sagt den skal modtage IP-dynamisk! (og sende det vidre?)
Avatar billede kifar Nybegynder
28. juni 2003 - 19:38 #4
nej, det har jeg ikke.... ved ikke helt hvordan/hvad jeg skal gøre..
Jeg har et web-interface til min router, og manuel'en på 20 sider, står der intet om det.
Avatar billede kenp Novice
28. juni 2003 - 20:29 #5
jeg leder lige efter en manual til din router! (ved du hvor jeg kan finde den!) for at guide dig bedre!
Avatar billede kifar Nybegynder
28. juni 2003 - 20:33 #6
nej.. måske på deres hjemmeside: http://www.billion.com , ellers kan du give mig din mail adr. ,fordi jeg den på en CD, og kan sende den til dig :-)
Avatar billede kenp Novice
28. juni 2003 - 20:37 #7
bare i orden :)

ken@danborg-noergaard.net

så kigger jeg med det samme, så vi kan få det løst :)
Avatar billede kenp Novice
28. juni 2003 - 20:44 #8
jeg har fundet en manual på tysk! på nettet da din ikke er kommet frem endnu, du skal kigge i din manual under punkt 3.4.2 det hedder WAN og under punktet isp, så får du en skærm frem hvor du kan vælge nogle forskellige ved et rulle panel, der skal du vælge dynamisk (obtain ip-adresse automatikly)
Avatar billede kifar Nybegynder
28. juni 2003 - 20:48 #9
har lige sendet den til dig, det er en pdf fil.
Avatar billede kifar Nybegynder
28. juni 2003 - 20:48 #10
har du msn eller icq?
Avatar billede kenp Novice
28. juni 2003 - 20:50 #11
jeg har begge!

men alle løsninger skal være tilgængelige for alle på eksperten!
Avatar billede kifar Nybegynder
28. juni 2003 - 20:54 #12
Det har du naturligvis ret i, kan jeg godt forstå.
Men har lige fået mailen tilbage, da den fylder for meget(3,35mb), kan jeg så ikke bare sende den over msn ? svarne kan du jo bare sige her inde. :-)
Avatar billede kenp Novice
28. juni 2003 - 20:56 #13
;) du har fået svaret!

kig på din manual punkt 3.4.2

det er inde i din router under WAN (se inlæg 20.44.52)
Avatar billede kifar Nybegynder
28. juni 2003 - 20:59 #14
lad mig lige sige at den står på (obtain ip-adresse automatikly) som standart, så kan ikke lige se hvad jeg så skal gøre?
Avatar billede kenp Novice
28. juni 2003 - 21:01 #15
hummm! du logger da ikke ind på nettet når du skal på vel!

kan du se om routeren register at der er sat noget altså om den "lyser" op når stikene er sat i ! (det er mellem router og adsl port!)
Avatar billede kenp Novice
28. juni 2003 - 21:02 #16
men når du sætter din router til så skal du huske at du skal slukke dit modem! da nogen ikke kan finde ud af at frigive ip-adresse m.v.
Avatar billede kifar Nybegynder
28. juni 2003 - 21:04 #17
Alt lyser som det skal...... men jeg skal da ikke slukke mit modem...det er jo der at tlf stikket(RJ-11) sider i, og min router har ikke rj-11 stik.
Avatar billede kifar Nybegynder
28. juni 2003 - 21:04 #18
og nej.. jeg logger ikke på nettet når jeg skal på... :-)
Avatar billede kenp Novice
28. juni 2003 - 21:11 #19
dit modem får da strøm fra alm. strømstik! (sluk det og tænd det igen når din router er sat til)

og når den køre med dynamisk! så lyder det godt nok mystisk! da det jo så bare burde køre derud af!

og når du har sat din router til og din comp. samt til i routeren! får din computer så tildelt en IP! hvis den gør det, så burde det bare køre!

(ellers må du prøve at sætte din router op så den tillader remote administration, så skal jeg prøve at se på den! (kræver dog at jeg kender din IP-adresse)
Avatar billede kifar Nybegynder
28. juni 2003 - 21:18 #20
ja..min comp. får tildelt en IP, men det virker alså stadig ikke. Det remote du snakker om, kan vi jo ikke gøre hvis de ikke er på nette, vel..
Jeg har sat min laptop til modemet for at kunne skrive her inde.:-)
Avatar billede kenp Novice
28. juni 2003 - 21:21 #21
det er jo det problemet er :(

men når du har sat din bærbar til routeren og routere til adsl! så burde du under status se hvilken IP-adresse du har fået tildelt! (hvis der ikke står noget der så prøv at genstarte routeren igen igen igen)
Avatar billede kifar Nybegynder
28. juni 2003 - 21:21 #22
hehe...LOL