Avatar billede martin2000 Nybegynder
28. juni 2003 - 11:40 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Gemme program (hide program)

Hvordan gemmer jeg mit program (process) fra taskmanageren. Jeg kan sagtens gemme programmet fra taskbaren med "Me.ShowInTaskbar = False", men jeg kan ikke finde noget tilsvarende til taskmanageren.

Jeg har hørt at programmet skal køre som en system service for at man kan gemme det, men hvordan gør man det ?

/Martin
Avatar billede odegaard Nybegynder
28. juni 2003 - 11:47 #1
Man kan se alle processor i TaskManageren, hvorfor de ikke kan gemmes (ihvertfald ikke for administratoren). Det ville være et sikkerhedsbrist hvis man ikke overvåge hvilke programmer der ligger og kører i baggrunden.

Hvis du tænker på application-tabben, så viser den tilsyneladende kun vinduer som er tilgængelige nede i taskbaren.
Hvis du har ICQ, så prøv fx. at se hvad der sker i TaskManageren når du åben og lukker vinduet.
Avatar billede odegaard Nybegynder
28. juni 2003 - 11:48 #2
Services laver du ved at starte et nyt service-projekt i Visual Studio.
Avatar billede martin2000 Nybegynder
28. juni 2003 - 11:55 #3
det er fint nok hvis man ikke kan se programmet i windows-tab. Men jeg syntes ikke rigtig det virker med Me.ShowInTaskbar = False, men tjecker lige igen.
Avatar billede martin2000 Nybegynder
28. juni 2003 - 11:59 #4
det virkede ikke... tror bare jeg laver det som en system service så.
Avatar billede martin2000 Nybegynder
28. juni 2003 - 12:02 #5
opret lige et svar så du kan få point
Avatar billede odegaard Nybegynder
28. juni 2003 - 12:34 #6
svar