Avatar billede cashdk Nybegynder
28. juni 2003 - 05:18 Der er 64 kommentarer og
1 løsning

formatering af c drevet

Jeg har desværre været så smart, at glemme min kode til admin kontoen til xp og køre derfor på gæste kontoen og kan jo derfor ikke installere eller nærmest noget som helst andet. Derfor skal jeg ha formateret com´en så jeg kan geninstallere xp. Så mit spørgsmål er, hvordan jeg kommer ind i dos´en og hvad jeg presis skal skrive derinde for at formatere c drevet.
ps. kan ikke komme ind i bios. da den jeg købte com´en af ikke har koden.
Avatar billede magictouch Nybegynder
28. juni 2003 - 06:08 #1
Du kan måske bruge det her: http://www.eksperten.dk/spm/367180
Avatar billede cashdk Nybegynder
28. juni 2003 - 06:11 #2
nu vil jeg lige værre sikker....hvis jeg sletter sam og sam.log kan jeg godt oprette et nyt password til fremtiddig brug???
Avatar billede cashdk Nybegynder
28. juni 2003 - 06:15 #3
Har prøvet at søge efter både sam og sam.log filerne, men kan kun finde en fil der hedder sam og ikke log filen????så hvordan finder jeg log filen? eller hvor præsis ligger begge filer?
på forhånd tak!
Avatar billede cashdk Nybegynder
28. juni 2003 - 06:18 #4
Når jeg skal uddele mine point, hvordan gøres det lige præsis?
Avatar billede bredker Nybegynder
28. juni 2003 - 06:19 #5
hvis du vil formatere er her en vejledning

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP cd husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom
kan du ikke boote på din cdrom eller vil du ikke pille inde i bios kan du hente bootdisketter til xp.
2:Nu skal du trykke på I Agree/Godkende Licens' (F8)
3:spring det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsæt din installation (nyinstallation)
4:Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev med mindre du kører dualboot.
5:Nu fortæller den dig at der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L = formatering) eller du vil lave en repair (R)
og nu skal du trykke på L.
6:Og du vil nu se at den går igang med at formater dit drev og bagefter starter den op med at lave en helt ny indstalation.
7:Efter 40 minutter vil du igen være på nettet med en helt ny installation af windows xp.
8:Men vil du blot formater dit drev for evt at lægge win9x ind skal du blot genstarte din maskine efter den har formateret drevet.
Men husk nu hvis dit drev er NTFS at der kan man ikke lægge win 95/98/me ind på det skal have fat 16 eller fat 32 og så skal du igang
med en fdisk eller et 3 parts program hvis du ikke vil miste data.

Bid mærke i punkt 8.
Avatar billede cashdk Nybegynder
28. juni 2003 - 06:23 #6
takker, men vil egentlig godt høre om det er muligt at komme ind på admin kontoen uden koden på en eller anden skummel måde og skal også lige ud og investerre i nogle disketter (hehe) men tak for rådet.
Avatar billede bredker Nybegynder
28. juni 2003 - 06:23 #7
når du uddeler point
nederst kan du se en boks med dem der har svaret ,her kan du acceptere og afvise de enkelte svar
vil du dele dem trykker du på avanceret
er der en der skal have som ikke har lagt et svar ,beder du ham om at smide et
er der ikke et svar du kan bruge ,kan du selv smide et svar og acceptere det ,så får du point tilbage

finder lige et link
og velkommen her på eksperten
Avatar billede cashdk Nybegynder
28. juni 2003 - 06:24 #8
ok tak, så længe jeg ikke gør noget bliver der ikke delt point ud?
Avatar billede bredker Nybegynder
28. juni 2003 - 06:26 #9
http://www.ebruger.dk/faq/
her kan du se hvordan det fungere
Avatar billede cashdk Nybegynder
28. juni 2003 - 06:28 #10
tak
Avatar billede bredker Nybegynder
28. juni 2003 - 06:30 #11
http://www.eksperten.dk/kat/28/?searchtype=txt&words=glemt+password&method=and&sort=score&catid=28
her er der 46 spm om det samme ,så mon ikke der er et svar i et af dem du kan bruge
ellers må du melde tilbage
Avatar billede bredker Nybegynder
28. juni 2003 - 06:31 #12
dem til win 2000 virker også i xp
Avatar billede cashdk Nybegynder
28. juni 2003 - 06:32 #13
ok prøver lige og tak for linket du er tæt på de 200 point :)
Avatar billede bredker Nybegynder
28. juni 2003 - 06:42 #14
tak ,men vær lige sikker på at det virker først
ellers må vi jo kalde på spidserne inden for dette område
Avatar billede bredker Nybegynder
28. juni 2003 - 06:47 #15
jeg kan se at du har accepteret dig selv
det er dumt at gøre før det virker ,da du ellers kan risikere at der ikke er en med det rigtige svar der ser dit spm
men bare læg en kommentar her når du har prøvet det ,så får jeg en mail ,så skal jeg nok finde den rette til dig hvis han ikke selv kommer forbi
Avatar billede cashdk Nybegynder
28. juni 2003 - 06:48 #16
ja jeg er jo ny hehe uuuups!
Avatar billede bredker Nybegynder
28. juni 2003 - 06:52 #17
det er ok ,så ved du det
lad os først få det til at virke ,så ser vi på det med point bagefter
Avatar billede cashdk Nybegynder
28. juni 2003 - 07:51 #18
ok de forskellige løsninger virker lidt uoverskuelige og ikke helt sikre, så vil gerne ha svar på mit oprindelige spørgsmål
Avatar billede bredker Nybegynder
28. juni 2003 - 07:57 #19
så skal du bruge den vejledning jeg smed kl 6,19,50
print den ud så den ligger ved siden af
ved du hvordan du ændre bios til at boote på din cd
Avatar billede cashdk Nybegynder
28. juni 2003 - 07:59 #20
problemet er som jeg også skriver i mit hoved spørgsmål at jeg ikke kan komme ind i bio, da ham jeg købte com´en af ikke kan huske den, så det er desværre ikke en mulighed!
Avatar billede cashdk Nybegynder
28. juni 2003 - 07:59 #21
altså koden til bios
Avatar billede bredker Nybegynder
28. juni 2003 - 08:02 #22
ok er det et bestemt mærke pc eller er det en der er blevet bygget til dig
Avatar billede cashdk Nybegynder
28. juni 2003 - 08:03 #23
det er en targa pc
Avatar billede bredker Nybegynder
28. juni 2003 - 08:03 #24
er det fat32 eller nfts filsystem du har på disken
Avatar billede cashdk Nybegynder
28. juni 2003 - 08:06 #25
hmmm jeg kører xp pro hvis det hjælper dig!
Avatar billede bredker Nybegynder
28. juni 2003 - 08:08 #26
denne computer >>h-klik på dit cdrev >>egenskaber
der kan du se hvilket filsysstem der er på den
Avatar billede bredker Nybegynder
28. juni 2003 - 08:10 #27
kik evt her ,en god side ,
så prøver jeg at kalde på et par af dem der ved en del mere om dette end jeg gør
de er ikke på nu ,men skal nok kikke ind når de kommer
http://webguider.dk/HeleIndholdet.asp?Kategorier
Avatar billede cashdk Nybegynder
28. juni 2003 - 08:10 #28
det er cdfs
Avatar billede bredker Nybegynder
28. juni 2003 - 08:14 #29
ok ,jeg har sendt dette link til et par stykker ,så du skal nok komme videre når de kommer på
Avatar billede cashdk Nybegynder
28. juni 2003 - 08:15 #30
takker mange gange
Avatar billede riversen Nybegynder
28. juni 2003 - 08:22 #31
cashdk: hent denne file
http://download.microsoft.com/download/whistler/Install/310994/WIN98MeXP/DA/WinXP_DA_PRO_BF.EXE

kør den og du får oprettet 6 installationsdisktter. Så kan du starte installationen på den måde. Hvis du får fejl under boot må du prøve at erstatte disketten med en anden.

til info kan du resette bios password ved at fjerne batteriet på bundkortet et stykke tid. Ofte er der også en jumper man kan kortslutte til formålet.
Avatar billede bredker Nybegynder
28. juni 2003 - 08:24 #32
riversen>>dejligt at du kunne komme
så var det nok en ide at vide hvilket bundkort det er ,så vi kan finde en manual ,hvis der bliver noget med dette
Avatar billede cashdk Nybegynder
28. juni 2003 - 08:24 #33
skal lige har købt nogle disketter så!!! har prøvet det med batteriet og det virkede ikke
Avatar billede riversen Nybegynder
28. juni 2003 - 08:25 #34
cashdk: hvor lang tid fjernede du batteriet? havde du al strøm koblet fra pc'en? Hvilket bundkort har du
Avatar billede cashdk Nybegynder
28. juni 2003 - 08:29 #35
i ca 10 min og ja og hsp56 hvis jeg har læst rigtigt
Avatar billede riversen Nybegynder
28. juni 2003 - 08:31 #36
ved søgning på hsp56 får jeg resultater vedr. modem?
Avatar billede cashdk Nybegynder
28. juni 2003 - 08:35 #37
ok jeg er rimelig lost når det handler om teknik, men bundkortet er det store hvor processeren sidder på ik?
Avatar billede bredker Nybegynder
28. juni 2003 - 08:37 #38
jo
prøv at se om der står noget i kanten og mellem soklerne (det er dem hvor dine kort sidder i )
Avatar billede bredker Nybegynder
28. juni 2003 - 08:38 #39
hvor i landet bor du
Avatar billede cashdk Nybegynder
28. juni 2003 - 08:42 #40
cef måske
Avatar billede cashdk Nybegynder
28. juni 2003 - 08:42 #41
kbh
nørrebro
Avatar billede riversen Nybegynder
28. juni 2003 - 08:44 #42
har du mulighed for at tage et billede af bundkortet
Avatar billede cashdk Nybegynder
28. juni 2003 - 08:46 #43
nej desværre
Avatar billede cashdk Nybegynder
28. juni 2003 - 08:48 #44
under batteriet står der phoenis bios, men det er nok ikke navnet?
Avatar billede riversen Nybegynder
28. juni 2003 - 08:49 #45
ok...vi går efter disketterne eller pil batteriet ud en ½ times tid
Avatar billede cashdk Nybegynder
28. juni 2003 - 08:50 #46
hehe ja man burde ellers mene at de var i firmaets egen int at skrive navnet nogenlunde tydeligt!!! ok vender tilbage om en halv time!!!
Avatar billede bredker Nybegynder
28. juni 2003 - 08:52 #47
her er en kopi af et af fromsejs inlæg i et andet spm
det skulle kunne fortælle hvad det er for et kort

Hent Aida, og se om ikke du får flere informationer.
http://www.aida32.hu/aida-download.php?bit=32 - info om PC
Avatar billede cashdk Nybegynder
28. juni 2003 - 08:59 #48
Motherboard Egenskaber
Motherboard ID    01/02/2001-8363-686-IA6LMC0CC-00
Motherboard Navn    Ukendt
hmmmmmm????
Avatar billede cashdk Nybegynder
28. juni 2003 - 08:59 #49
den kunne heller ik finde navnet det er må værre et hemmeligt et....
Avatar billede riversen Nybegynder
28. juni 2003 - 09:01 #50
står der "CT-7AIA/7AIA0" på nogen af chipsene?
Avatar billede riversen Nybegynder
28. juni 2003 - 09:03 #51
Avatar billede cashdk Nybegynder
28. juni 2003 - 09:05 #52
nej.....den under batteriet står der:7aiaø-h1øc på og ellers er det forskellige nr på alle 4 med tal på!
Avatar billede fromsej Praktikant
28. juni 2003 - 09:08 #53
Du kommer ikke videre uden de disketter, den eneste anden mulighed er en Win98 bootdiskette med Format på, og CDrom driver.
Du må ikke formatere dit C-drev, før du er sikker på at du har kontakt til dit CDR-drev.
Avatar billede riversen Nybegynder
28. juni 2003 - 09:10 #54
og win98 disketter bliver problematisk hvis du kører ntfs og ikke har tjek på fdisk
Avatar billede cashdk Nybegynder
28. juni 2003 - 09:12 #55
det kunne værre jeg bare skulle aflevere den til en tekniker! har du tjeck på priserne såddan ca?
Avatar billede cashdk Nybegynder
28. juni 2003 - 09:14 #56
jeg kører med fat32
Avatar billede bredker Nybegynder
28. juni 2003 - 09:17 #57
så er der ingen problemer
kan du skaffe en win98 bootdisk
Avatar billede riversen Nybegynder
28. juni 2003 - 09:17 #58
du kan stadig bare lave de 6 disketter jeg har fortalt dig om...absolut ingen grund til at spilde penge på en tekniker
Avatar billede cashdk Nybegynder
28. juni 2003 - 09:18 #59
ja men nok først imorgen
Avatar billede bredker Nybegynder
28. juni 2003 - 09:19 #60
så går vi da bare videre der
en tekniker kan nemt rende op i 500-1000 kr
og der er ingen risiko ved at prøve selv først ,det vil ikke blive dyere hvis der skulle gå noget galt
Avatar billede cashdk Nybegynder
28. juni 2003 - 09:26 #61
ok kommer på ligeså snart jeg har fået fat i nogle disketter og win98 bootdisk
Avatar billede fromsej Praktikant
28. juni 2003 - 09:32 #62
Hvis du bor i nærheden af Odense, kan jeg godt hjælpe dig IRL.*S*
Avatar billede cashdk Nybegynder
28. juni 2003 - 09:33 #63
bor desværre i kbh
Avatar billede fromsej Praktikant
28. juni 2003 - 09:45 #64
Prøv om ikke Sandra kan fortælle dig hvad dit bundkort hedder:
http://download.com.com/3000-2086-10132058.html?tag=lst-0-1 - Sandra
Avatar billede bredker Nybegynder
28. juni 2003 - 19:41 #65
er du kommet videre