Avatar billede knudt Nybegynder
06. december 2000 - 15:23 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Alvorlig undtagelse Vxd

Næsten hver gang jeg bruger min computer, går den af og til ned. Blå billede kommer frem med f.eks. flg. tekst:
En alvorlig undtagelse er opstået ved: 0025: C00 1545A i Vxd...
Denne blev kaldt 0028:C000353F i Vxd
Du kan muligvis fortsætte.  Det gjorde jeg så. Og så sagde den:
Der opstod en alvorlig undtagelse OE ved 24 x: BFF 72830
Program lukkes.
Hvad er der galt ?
En mere, hvor der stod: 0028 : FF060DC3 i VxD  viaaudio (03) + 00002943 Prg. lukkes. OE ved 24 x BFFAADOB
Jeg er amatør på dette felt, kun bruger, og vil være lykkelig, om nogen kunne hjælpe mig. TAK !
Avatar billede apollo69 Nybegynder
07. december 2000 - 01:13 #1
\"Blue screen of death\"
Jeg tror en geninstallation af windows ville være en god ide. Hvis altså du har windows.
Avatar billede mr.dj Nybegynder
07. december 2000 - 01:20 #2
da jeg selv har været i den situation ved jeg at der er enkelte chancer tilbage men de bliver færre hver gang du genstarter så derfor gør du dette at du genstarter i fejlsikret tilstand ved at trykke f5 eller f8 efter at du har startet din maskine vælg fejl..... gen... højreklik på denne comp.. og find ud af om du stadig har nogle gule ikoner under enhedsinstillinger hvis dette er tilfældet prøv at geninstallere driverne ellers er der kun en vej tilbage gør som apollo foreslår geninstaler OS. MEN husk at tage backup af vigtige filer, dokumenter og hvad der ellers måtte være vigtigt
Avatar billede mr.dj Nybegynder
07. december 2000 - 01:22 #3
grunden til at jeg siger at chancerne bliver mindre er at hver gang du genstarter bliver der gemt oplysninger i din systemregistreringsbase oxo kaldet \"regedit\"
11. januar 2001 - 19:41 #4
OK, måske var vi allesammen lidt naive, da vi troede, at nu var Windows 95 kommet og så slap vi for Windows 3.1x\'s Generelle Beskyttelses Fejl (General Protection Faults). - Og ja, vi er sluppet for Generelle Beskyttelses Fejl. - Det hedder bare Ulovlig Handling i stedet for... 8-)
- Og hvad der er endnu værre: Vi har pludselig også fået den frygtede blå skærm som i Windows NT med \"Fatal fejl 0x... Applikationen har foretaget...\" - At få sådan en fejl en gang imellem er for de fleste mennesker OK, det er ligesom når man er forkølet; møgirriterende, men det går over... De fleste gør ikke noget ved problemet før det bliver ved med at komme igen !

Lad mig starte med at sige, at hvis du engang imellem får en fejlmeddelelse under opstarten om, at Windows har opdaget ustabil xms hukommelse, så skal du have skiftet din(e) RAM ud...

Windows 95 bruger hukommelsen langt mere agressivt end Windows 3.1, så der er den mulighed, at dine RAM-kredse har et problem, som du bare ikke blev gjort opmærksom på under Windows 3.1x, men hvordan finder du ud af, om det er det, der er tilfældet ? - Hvis du ikke har lyst til at gå i gang med et større projekt med at bytte RAM-kredse med en kammerat, så er der alligevel en hel del, du kan gøre selv:

Først og fremmest kan du bytte om på bankerne og se om adressen, hvor fejlen kommer, ændres. Hvis dette er tilfældet, kan du bytte rundt på de enkelte RAM moduler, og således finde det modul, som du mistænker for at være defekt, men der findes også en ren software-løsning: Den kræver blot, du kan lidt HEX-regning, så kan du selv bestemme hvor meget af din RAM, som Windows 95 skal udnytte...

Brug notesblokken (NOTEPAD.EXE) til at åbne filen SYSTEM.Ini i dit \\Windows bibliotek
Under sektionen [386enh] finder du så linien MaxPhysPage og retter den til MaxPhysPage=3FF. Hvis linien ikke er der, så indsæt den selv.
Ovenstående tvinger Windows 95 til kun at bruge de første 4 Mb RAM...
Hvis det viser sig, at alt går fint (men godt nok langsomt) med de 4 MB, så kan du ændre linien til MaxPhysPage=7FF for at køre med 8 MB RAM.
Hvis det også går fint med 8 Mb RAM, kan du så igen ændre linien til MaxPhysPage=FFF for at benytte 16 Mb RAM og så videre...
- Der er selvsagt ingen grund til at prøve med 4 Mb RAM, hvis du f.eks. har 4 stk. 16 Mb moduler installeret...
11. januar 2001 - 19:58 #5
Hvis du anvender Windows 95 på en computer med en Cyrix CPU (processor) og ACC2066 chip sættet fra ACC MICRO, Kan din computer pludselig fryse fast, eller du kan få en fejl i stil med:

Fatal Error at 0028:c0027900 in vxd VFAT(01) + 000019d8

Måden at løse dette problem på, er at du slår \"16-byte write burst cycles\" fra som følger:

Kopier filen Wb16off.exe fra din originale Windows 95 diskette 1 eller fra Win95 mappen på din Windows 95 CD-ROM til Windows\\System mappen.
Brug et vilkårligt tekstredigeringsprogram (som f.eks. Notepad) til at åbne Autoexec.bat filen.
Indsæt den følgende linie som den første linie i Autoexec.bat filen: c:\\windows\\system\\wb16off.exe
Gem filen, luk Autoexec.bat og genstart din computer. Se bort fra den føste svar jeg misforstod dit spørgsmål  hilsen nmb22510