Avatar billede beta Nybegynder
27. juni 2003 - 15:08 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Start > Dokumenter (viser tidl. åbne billedefiler)

Hvordan undgår man, at man under Start > Dokumenter, kan se hvilke dokumenter og billeder som tidligere har været åbnet ?
Avatar billede fadrian Nybegynder
27. juni 2003 - 15:33 #1
højreklik på proceslinien i bunden og klik på properties(egenskaber, og klik på faneblad advanced så er der en knap til at fjerne historikken fra fokumenter o.l.
Avatar billede beta Nybegynder
27. juni 2003 - 16:00 #2
Det lyder meget simpelt, men jeg kan kun se at der er "Udvid" og "Vis" funktion...?
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2003 - 17:42 #3
Start regedit (Klik start >Run tast regedit klik Ok), naviger til denne key:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer
Sæt denne værdi til 1
NoRecentDocsHistory

:-)
Avatar billede beta Nybegynder
27. juni 2003 - 20:42 #4
So far so good...jeg har kun disse 2 værdier ude i "roden af" regedit

Standart
NoDriveTypeAutoRun
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2003 - 21:06 #5
Ok, så må vi jo lave dem.

Du skal lave 3 filer, Kopier teksten mellem de stiblede linier, og gem den som det filnavn der står lige over den stiblede linie.

Det burde fremgå af filnavnet hvad de gør. Så du kan selv vælge, tag evt. dem alle sammen.

Dobbeltklik på filen, og vælg Ja når du bliver spurgt om du vil tilføje informationen i Registry.

Gem som: NoRecentDocsHistory.reg
-------------------------------------------------------------------------------
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer]
"NoRecentDocsHistory"=dword:00000001
-------------------------------------------------------------------------------

Gem som: ClearRecentDocsOnExit.reg
-------------------------------------------------------------------------------
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer]
"ClearRecentDocsOnExit"=dword:00000001
-------------------------------------------------------------------------------

Gem som: NoRecentDocsMenu.reg
-------------------------------------------------------------------------------
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer]
"NoRecentDocsMenu"=dword:00000001
-------------------------------------------------------------------------------

:-)
Avatar billede beta Nybegynder
29. juni 2003 - 15:49 #6
Nu ved jeg ikke om jeg spørger dumt, men jeg har forsøgt mig med at oprette  en "DWORD" (REGDWORD), under \Policies\Explorer, men det lader ikke til at det er sådan det skal gøres ?
Avatar billede Slettet bruger
29. juni 2003 - 16:58 #7
Det er da helt i orden at oprette dem manuelt, DWORD er helt korekt.
Navnet skal være NoRecentDocsHistory og værdien skal være 1.
:-)
Avatar billede beta Nybegynder
04. august 2003 - 23:31 #8
Takker.