Avatar billede drwilken Nybegynder
06. december 2000 - 14:18 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Windows NT Automatisk logon

Jepz, rigtigt gættet... Hvordan får man NT til at logge automatisk på...
Avatar billede blazer Nybegynder
06. december 2000 - 14:20 #1
kan du ikke....haha
Avatar billede fqthjoe Nybegynder
06. december 2000 - 14:48 #2
JO DA..............

Registreringsdatabaseeditoren og under nøglen HKEY_LOCAL_MACHINE\\SOFTWARE\\Microsoft\\Windows NT\\Current Version\\Winlogon rette i nøglerne: DefaultDomainName, DefaultUserName og DefaultPassword (den sidste nøgle er der muligvis ikke og skal så oprettes).
Herefter opretter du en nøgle af typen \"REG_SZ\", der skal hedde AutoAdminLogon og giver den værdien \"1\"...

Så logger den på automatisk..

Avatar billede blazer Nybegynder
07. december 2000 - 11:46 #3
ok..skummelt..det vidste jeg ikke..jeg har ellers søgt rundt omkring på det...men hva´fanden har vi eksperten til?

hehe :)
Avatar billede sokristi Nybegynder
07. december 2000 - 12:59 #4
Du kan også bruge værktøjet TWEAKUI fra microsoft.
Avatar billede martens Guru
08. december 2000 - 23:17 #5
Korrekt !

HKEY_LOCAL_MACHINE\\SOFTWARE\\Microsoft\\Windows NT\\Current Version\\Winlogon

Er der hvor du skal ind !
Der er også der TweakUI \"snuser\"

Højreklik på *.inf-filen og vupti

Avatar billede drwilken Nybegynder
11. december 2000 - 15:07 #6
Maskinen logger automatisk på første gang, men anden gang er værdien \"AutoAdminLogon\"=\"0\" og ikke 1!!! Hvorfor...
Det virker altså kun første gang man logger på og det holder lissom ik´..
Avatar billede drwilken Nybegynder
11. december 2000 - 15:08 #7
Er \"AutoAdminLogon\" en strengværdi, binær værdi eller en DWORD-værdi??
Avatar billede drwilken Nybegynder
12. december 2000 - 08:52 #8
Nu er den fixed... Til en anden gang... HUSK PASSWORD!!! Uden password virker autologon kun 1 gang og derefter bliver det automatisk slået fra. (AutoAdminLogon=\"0\")
Så selv om i alle troede i var kloge, kan selv i vel også lære noget en gang imellem...
Avatar billede sokristi Nybegynder
12. december 2000 - 13:13 #9
Jeg tror i hvert fald at jeg er klog nok til ALDRIG at tillade logon uden password :-)
Avatar billede fqthjoe Nybegynder
13. december 2000 - 15:43 #10
DRWILKEN

DefaultPassword .....

står der faktisk i mit svar !!!!

Avatar billede martens Guru
13. december 2000 - 17:26 #11
sokristi >> KORREKT !!

Sådan skal det, hvis du ønsker autologon - Kør Win9x :o)
Avatar billede drwilken Nybegynder
06. februar 2001 - 08:30 #12
Takker for hjælpen. Undskyld jeg ikke har accepteret svarene... Er ny bruger her på eksperten og har ikke brugt det mere end denne ene gang...
Avatar billede drwilken Nybegynder
06. februar 2001 - 08:30 #13
Svarene er accepterede nu...