Avatar billede prebstar Nybegynder
27. juni 2003 - 13:16 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Frameset med en extra ramme

Hej

På adressen: www.handi.aaa.dk/test/ når man har klikket på 'links' vil jeg gerne have min scrollbar længere ind..

Altså, sådan at teksten ikke hopper ud af 'rammen' hvis man fx. ser siden i 1280x1024 px.

Venligst, Preben!
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2003 - 13:29 #1
jeg ser nu ikke rigtigt noget tekst der hopper ud af rammen i 1280x1024 ?
Avatar billede prebstar Nybegynder
27. juni 2003 - 13:31 #2
Det gør det hos mig.. altså kun inde på 'links'-siden..  skal bare ha' rykket min højre scroller 20px (eller noget lignende) mod venstre...
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2003 - 13:32 #3
ja nu kan jeg se det, troede bare alle menu links var døde :)
Avatar billede prebstar Nybegynder
27. juni 2003 - 13:33 #4
nej, nej.. er skam flittig :o)
Avatar billede roenving Novice
27. juni 2003 - 13:44 #5
Kan du ikke bare ændre i moderdokumentet og sætte en kolonnebredde ind for den anden frame i dit indre frameset:

<FRAMESET border='0' rows='342,*' frameBorder='NO' cols='*'>
<FRAMESET border='0' frameSpacing='0' rows='*' frameBorder='NO' cols='246,515'>
Avatar billede prebstar Nybegynder
27. juni 2003 - 13:46 #6
Er du rar at klippe i koden: www.handi.aaa.dk/test/index.htm ?
Avatar billede roenving Novice
27. juni 2003 - 14:09 #7
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Frameset//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/frameset.dtd">
<html>
<head>
<title>?hus Amts Handicapinformation - [Handi-Info]</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<script language="JavaScript" type="text/JavaScript">
<!--
function MM_reloadPage(init) {  //reloads the window if Nav4 resized
  if (init==true) with (navigator) {if ((appName=="Netscape")&&(parseInt(appVersion)==4)) {
    document.MM_pgW=innerWidth; document.MM_pgH=innerHeight; onresize=MM_reloadPage; }}
  else if (innerWidth!=document.MM_pgW || innerHeight!=document.MM_pgH) location.reload();
}
MM_reloadPage(true);
//-->
</script>
</head>

  <frameset rows="49,*" cols="*" framespacing="0" frameborder="NO" border="0">
  <frame src="top.htm" name="topFrame" scrolling="NO" noresize >
  <frameset rows="342,*" cols="*" framespacing="" frameborder="NO" border="0">
    <frameset rows="*" cols="246,515,*" framespacing="0" frameborder="NO" border="0">
      <frame src="menu.htm" name="leftFrame" scrolling="NO" noresize>
      <frame src="content.htm" name="mainFrame">
    </frameset>
    <frame src="bottom.htm" name="bottomFrame" scrolling="NO" noresize>
  </frameset>
<noframes><body>

</body></noframes>
</html>

Jeg introducerede lige en tredje frame i rækken, så gjorde den som jeg havde ønsker om ...
Avatar billede prebstar Nybegynder
27. juni 2003 - 14:15 #8
Det ser fint ud... men, så får jeg både en vertikal og horisontal scroller på forsiden!
Avatar billede roenving Novice
27. juni 2003 - 14:33 #9
Øv, det kunne jeg jo ikke se uden at lave ret meget om i koden (absolutte referencer til dit indhold) -- men det skal jeg da lige se ...
Avatar billede roenving Novice
27. juni 2003 - 14:34 #10
-- jeg tror jeg havde regnet forkert ...

prøv med 525, så virker det !-)
Avatar billede prebstar Nybegynder
27. juni 2003 - 14:38 #11
Skægt! - Havde selv haft den oppe på 520.. men 525 er fino!

Tak for hjælpen igen :o)
Avatar billede roenving Novice
27. juni 2003 - 14:47 #12
Muy bueno '-)
Avatar billede roenving Novice
27. juni 2003 - 14:50 #13
-- og tak for points ;~}