Avatar billede godtnok Nybegynder
06. december 2000 - 13:12 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Permission denied !

Hej,

jeg uploader filer ved hjælp af et upload komponent filer til min webserver.

Når jeg så vil slette filerne igen via et ASP script, melder kommer den med fejlen:
Permission denied !

Jeg kører win2000 advanced server, når jeg så tjekker rettighederne på både mappen og filen burde det være muligt at slette filen.

Selv når jeg er logget ind som Administrator kan jeg ikke slette filerne igen, medmindre jeg genstarter webserveren.

Det er som der er et eller andet der holder fast i filen også selvom \"brugeren\" ikke er på siden.

Eller også er der noget helt galt med de rettigheder jeg givet mit katalog.

Nogen forslag?

Avatar billede netraider Nybegynder
06. december 2000 - 13:22 #1
Det er måske fordi brugeren der ejer filen er en
\"nobody\" altså en web-bruger account, hvor kun denne account har skrive-rettighed, set skrive-rettighed til alle!
Avatar billede beaviz Nybegynder
06. december 2000 - 13:54 #2
Godt gammelt NT problem, IIS afgiver ikke sin filelock, og filen kan derfor ikke slettes/ændres før IIS er genstartet.

Avatar billede godtnok Nybegynder
06. december 2000 - 15:24 #3
beaviz > Ved du hvordan det kan løses?

netraider > Nobody accounten har alle rettigheder til mappen.
Avatar billede beaviz Nybegynder
06. december 2000 - 15:54 #4
godtnok: Jeg havde samme problem, ingen kunne slette filen, undtagen G6 ftp serveren, don\'t ask how - men hvis man loggede ind via den, slettede den bare filen uden noget brok :) Underligt, men det var sådan jeg løste det ...
Avatar billede godtnok Nybegynder
08. december 2000 - 13:11 #5
Jeg kan desværre ikke bruge noget af ovenstående til noget. Der må da være en eller anden fornuftig løsning på problemet?
Avatar billede beaviz Nybegynder
08. december 2000 - 13:12 #6
sikkert, men jeg kender den ikke :)
Avatar billede rbnstudio Nybegynder
13. december 2000 - 20:59 #7
prøv at rename filen før du sletter den.
Dette kan gøres med FSO (FileSystemObject)
Avatar billede godtnok Nybegynder
04. januar 2001 - 23:14 #8
Lukker dette spørgsmål