Avatar billede kajfas Nybegynder
26. juni 2003 - 20:20 Der er 7 kommentarer

Støjdæmpning af PC kabinet

Mit nye kabinet går i resonans, så det lyder som en propelflyver uder bordet. Støjen dæmpes mærkbart når jeg trykker på siderne, men så har jeg svært ved samtidig at bruge keyboardet. Jeg kunne selvfølgelig sætte mig på kabinettet, men er der nogen der har bedre ideer? Kabinettet ER skruet ordenligt sammen!
Avatar billede lowas Nybegynder
26. juni 2003 - 20:26 #1
er der lufthuller i dit kabinet
Avatar billede bredker Nybegynder
26. juni 2003 - 20:26 #2
køb et par af de selvklæbende skumplader der bruges til at dæmpe karoseristøj i biler
husk bare at du ikke må dække vintilationshullerne
Avatar billede geforce3 Praktikant
26. juni 2003 - 20:27 #3
Prøv at banke lidt på det med en hammer
Avatar billede bartfreak Nybegynder
26. juni 2003 - 20:37 #4
ligge underlag er godt..
Lim det fast til siderne, og ja tryk lidt på siderne så de står i spænd.
lig noget under feks. flamingo.
lyt din pc, og find støjkilden.  At udskifte en blæser kan gøre underværker..og måske koster den kun 1-200,-
Der skal være overtryk, prøv med papir, røg el.lign. for at se hvor luften strømmer hen.
Hvis du kan stille på dine blæsere, så sæt en ny i og sæt dem på halv styrke..:O) det larmer dobbelt så lidt.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
26. juni 2003 - 20:45 #5
http://hjem.get2net.dk/Quake2/LowNoise2/

her er den..en rigtig go´dansk guide..måske i overkanten,men kan jo bruge hvad man vil..:O)
Og...det virker.
Avatar billede real_icebear Nybegynder
26. juni 2003 - 22:54 #6
Der plejer og sidder såddanne nogle blik kanter på indersiden af siderne man kan tager af, det kunne måske være fordi de lige skal have et lille klem så de slutter tæt når du sætter lågen på.
Avatar billede spt Nybegynder
27. juni 2003 - 02:27 #7
antiressonans harddisk holder vil måske være en ide, det er et par elastikker der holder harddisken

kan f.eks købes her

http://www.studiedata.dk/product.asp?product=94&page=1