Avatar billede 5floor Nybegynder
26. juni 2003 - 19:50 Der er 2 kommentarer og
3 løsninger

Hvilket sprog??

Hey.
Jeg har nu fået gjort mig bekendt med det grundlæggende HTML og kørt nogle Cascading Style Sheets (CSS) på dem, og syntes, at det er vildt spændende.
Næste mål, udover at herske de ovenstående fuldt ud selvfølgelig, må være at få lidt frækhed lidt dynamik ind i spillet.
Jeg syntes, at jeg ser JavaScript i alle de Source-Codes jeg tjekker på nettet.
En studieven af min tilbeder PhP og tilråder mig på det kraftigste at bruge min hukommelse på dette i forhold til JavaScript.
Hvad er forskellene, sværhedsgraderne, udseendet, mulighederne mv.
Jeg koder i Java og er dermed bekendt med løkkestrukturer og skrivning af kode/tankegang generelt.

God Sommer

Mads
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
26. juni 2003 - 19:54 #1
Med javaScript laver du udelukket clientside ting, altså ting som kommer til at køre hjemme på brugeren egen maskine.

Men php udvider du mulighederne og du kan nu operere med serverside, hvor du kan lave din på webserveren inden den sendes tilbage til brugeren. F.eks. en login lavet i Javascript er meget simpel og let at bryde, da man blot kan hente koden og se brugernavn og password. Med php har du ikke mulighed for at kunne se brugernavn og password. Dette er bare et meget lille eksempel.

Php er klart det bedste sprog, men alligevel synes jeg godt du kan begynde at kigge på JavaScript, da det bagefter gør det lettere at forstå koderne når du siden vil lærer PHP.

Dette er måden jeg har gjort det på, og det synes jeg godt om!
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
27. juni 2003 - 02:31 #2
Når du nu har erfaring med Java, kunne du jo prøve JavaServer Pages (JSP)
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
27. juni 2003 - 02:32 #3
Der er koden generelt præcist som i Java
Avatar billede jacobjorgensen Nybegynder
27. juni 2003 - 21:01 #4
Der er mange javascript herinde http://www.javascriptkit.com/cutpastejava.shtml
Avatar billede 5floor Nybegynder
29. juni 2003 - 12:53 #5
Tusind tak for svarene. Undskylda tpoint-udlevering tog lidt tid. Tak for hjælpen.
Jeg vil tjekke det ud. Lige nu har jeg lånt et par bøger om JavaScript...prøver det og regner med at hoppe på en gang PhP senere.

Mads