Avatar billede tjekket Nybegynder
06. december 2000 - 12:58 Der er 30 kommentarer og
1 løsning

Printerproblemer - HP1120C

Jeg har en HP1120C som volder mig store problemer. Jeg skriver ud på HP Premium Plus Photo Paper Glossy og på Best Quality.

Efter at udskrevet adskellige fotos begynder Printeren nu pludselig at skrive hurtigere ud, normalt tager det ca. 15 min pr. side men nu kun 2 min. Kvaliteten er derfor blevet meget dårligere. Jeg har skiftet begge patroner-justeret-spænding o.s.v.

Jeg har prøver forskellige programmer med samme resultat. Hvad kan der være gået galt??

Kan problemet løses inden kl. 16.30 idag torsdag udloves uderligere 150 points!
Avatar billede steen_hansen Forsker
06. december 2000 - 13:03 #1
Den er ikke hoppet ned på \"kladde-kvalitet\"?
Avatar billede lassebm Nybegynder
06. december 2000 - 13:04 #2
prøv at fjerne printeren inde i kontrolpanel og så installer den igen!!
Avatar billede steen_hansen Forsker
06. december 2000 - 13:05 #3
Indstillinger->Printere

Ikke Instillinger->Kontrolpanel
Avatar billede steen_hansen Forsker
06. december 2000 - 13:06 #4
Sorry, kan være ligemeget :o)
Avatar billede tjekket Nybegynder
06. december 2000 - 13:20 #5
Zyphon => er prøvet, jeg har downloadet samme version igen og installeret den.

Steen => alt er som det skal være, jeg forstår det ikke. Har inden for den sidste måned printet ca. 100 photos ud, uden problemer
Avatar billede steen_hansen Forsker
06. december 2000 - 13:23 #6
Og på selve printeren er der ikke en anordning, som skal på \"Optimized\", en menu el.lign? Som måske IKKE står som den skal?
Avatar billede tjekket Nybegynder
06. december 2000 - 13:27 #7
Steen - nope, der er kun 2 knapper, så den burde være idiotsikker.

Nu vil jeg prøve at fjerne drivere (igen) og selv lade windows finde den og installere den.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
06. december 2000 - 13:33 #8
Lyser printerens \"lidt blæk tilbage lampe\"

Kan BIOS\'en eventuelt have ændret opsætningen af printer porten?
Avatar billede tjekket Nybegynder
06. december 2000 - 13:38 #9
James - jeg har ingen \"lidt blæk...\" på printeren. Kan BIOS\'en ændret opsætningen uden at jeg gør noget?
Avatar billede steen_hansen Forsker
06. december 2000 - 13:45 #10
Der er på de fleste nyere printere en funktion, hvori man kan vælge, om udskriftskvaliteten skal være den bedste, mellem eller dårlig. Har man sat udskriftskvaliteten til \"Printer default\" i Windows, vil den s\'føli vælge hvad printeren nu er sat til. Det kunne være en mulighed. Er der et panel og et display på printeren med valgmuligheder? Tjek dem engang.

BIOS\'en ændrer ikke på noget, medmindre DU gør det. Men Windows\' veje er som bekendt uransagelige :o)
Avatar billede steen_hansen Forsker
06. december 2000 - 13:49 #11
Ok, så ikke dit forrige indlæg.

Det er den NYESTE af de nyeste printerdrivere, du har downloadet?

HP DeskJet 1120C Series Printer Driver på hhv. 4.16 og 5.08 MB?
Avatar billede steen_hansen Forsker
06. december 2000 - 13:52 #12
Avatar billede tjekket Nybegynder
06. december 2000 - 13:56 #13
Steen - jeg bruger win98 så det har jeg. Skal jeg prøve at downloade 2000 versionen?
Jeg plejer altid at tjekket mine opstillinger inden jeg udprinter, så det skulle ikke gøre en forskel.
Avatar billede steen_hansen Forsker
06. december 2000 - 14:06 #14
Du kan ikke regne med at det er den sidste nye drivere, der ligger i Win98. Det er ikke altid at fabrikanterne er flinke til at få det sidste med før deadline på udgivelses-dagen. Desuden opdaterer fabrikanterne deres drivere med jævne mellemrum og lægger dem ud på deres egen hjemmeside.

Men hvis det ER den seneste, så lyder det meget mystisk. Den eneste mulighed jeg ser mulig nu er, at der kan være forsvundet noget fra en ini-fil. Oplevede det på en HP-OfficeJet en gang.

Prøv at ringe til HP på 45 99 10 00 og spørg efter support-afd.
Avatar billede steen_hansen Forsker
06. december 2000 - 14:07 #15
..de sidste drivere med før deadline på udgivelses-dagen af Windows 9X/2000/NT.
Avatar billede tjekket Nybegynder
06. december 2000 - 14:09 #16
Steen - Mener du jeg skal prøve med 2000 versionen, eller skal jeg finde \"andre\" drivere uden om HP?

Jeg har ringet til HP idag, garantien er udløbet så det koster 180 kr, at ringe op. øv bøv
Avatar billede steen_hansen Forsker
06. december 2000 - 14:17 #17
Har du prøvet at downloade de to ovennævnte?

Prøv at downloade de to på 4.16- og 5.08 MB fra adressen

http://www.hp.com/cposupport/swindexes/dj1120_swen.html

i kategorien

the following are single file downloads

Om der er 2000-drivere iblandt ved jeg ikke. Men jeg synes du skal vælge Windows 9X som dit opreativsystem, når du installerer.

INDEN du installerer, kan du prøve at fjerne printeren + alle mapper, som inst.progr. måtte have oprettet. Så får du vel HELE ini-filen med på den måde.
Avatar billede steen_hansen Forsker
06. december 2000 - 14:17 #18
...hvis der er smuttet noget fra den :o)
Avatar billede steen_hansen Forsker
06. december 2000 - 14:18 #19
(Jeg har forøvrigt selv fået en HP1120C farveprinter, som de ikke kunne få til at virke, herinde. Skal prøve at se hvad der er i vejen med den, når jeg får tid :O)
Avatar billede steen_hansen Forsker
06. december 2000 - 14:26 #20
Shit! Jeg kiggede i den forkerte kategori! Det er

HP DeskJet 1120C Printer Driver : (All 3) - 3.31 MB

Du er ikke begyndt at downloade?
Avatar billede steen_hansen Forsker
06. december 2000 - 14:30 #21
HVIS ikke de downloadede driver virker, så prøv at installere HP LaserJet 5P. På min forrige arbejdsplads prøvede vi at installere denne driver til farveprintere, hvis ikke vi kunne få de originale til at virke. Denne driver passer til mange printere.

Var det en gammel laserprinter, vi prøvede at installere, brugte vi HP LaserJet 3P. Men du skal prøve 5P.
Avatar billede tjekket Nybegynder
06. december 2000 - 14:43 #22
Tak for hjælpen Steen, jeg vil afprøve nogle at dine forslag. Selvom jeg endnu ikke har fundet løsningen har du fortjent nogle point. Thomas
Avatar billede steen_hansen Forsker
06. december 2000 - 14:46 #23
Det var så lidt, Thomas! Prøv dem alle sammen:

HP DeskJet 1120C Printer Driver : (All 3) - 3.31 MB

Og prøv at installere en HP LaserJet 5P, hvis ikke ovenstående virker.

Lader du høre fra dig?
Avatar billede tjekket Nybegynder
06. december 2000 - 14:53 #24
ska\' nok!
Thomas
Avatar billede tjekket Nybegynder
07. december 2000 - 08:43 #25
Steen - Nå har jeg ende vendt min PC - slettet alt med HP1120C, geninstalleret driveren 2 gange, o.s.v. og nu lader det til at lortet virker igen.

Farten er igen normal, men kvaliteten er ikke helt som før. Kan det være at printeren er slidt?
Avatar billede steen_hansen Forsker
07. december 2000 - 08:47 #26
Det er en gammel svend, er det ikke? Jeg har ikke engang kigget på den, jeg har fået fra arbejdet, fordi de ikke kunne få den til at virke. Men hvis den er magen til den, der står derhjemme, så er den gammel. Det er da muligt den er slidt. Du har tjekket alt i printeren?

Downloadede du de drivere fra HP\'s hjemmeside eller installerede du HP LaserJet 5P?
Avatar billede tjekket Nybegynder
07. december 2000 - 08:54 #27
Printeren er købt i 98\'. Jeg kom til virksomhedén i februar 2000, men jeg ved ikke hvor meget den er blevet brugt før.

Jeg downloadede driveren fra HP\'s hjemmeside 98\' versionen. Lad os holde nu - jeg vil snakkke med bosses omkring en ny printer inden så længe.

Jeg er imponeret over eksperten.dk - man kan få hjælp til alt og det sker promte. Det er flot!
Avatar billede steen_hansen Forsker
07. december 2000 - 09:03 #28
Det er et fedt forum, de har skabt her! Håber at kunne lave noget tilsvarende på vores site, det skaber jo en ufattelig interesse.

Held og lykke med dit nye printerindkøb :o)
Avatar billede steen_hansen Forsker
07. december 2000 - 09:07 #29
En SIDSTE ting: Prøv at installere HP LaserJet 5P. Det er godt nok et vildt skud, men det KUNNE jo være, at det fungerede med den. Du skal ikke fjerne HP1120C, men installere HP LaserJet 5P som en ekstra printer.
Avatar billede steen_hansen Forsker
07. december 2000 - 09:09 #30
...du kan altid fjerne den igen :o)
Avatar billede niels_kristiansen Nybegynder
24. februar 2003 - 15:18 #31
Hvor finder man en driver til Windows XP, jeg har endnu ikke haft held mid mig på hp´s hjemme side