Avatar billede sorthvid Nybegynder
26. juni 2003 - 17:00 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hvilket program kan anbefales?

Hej hej,

Jeg vil høre om der er een der kender et godt program at at bygge 3D modeller op i. Det skal være ultra let og lige til at gå i gang med... og så skal det kunne exportere modellerne som 3ds eller noget ligeså almindeligt. Jeg skal ikke bruge programmet til at rendere i, for der bruger jeg bryce. Så det skal bare være simpelt og godt til modeller. (dvs ikke MAYA eller 3DMAX)

Kender I sådan et?
Avatar billede blikspand Nybegynder
27. juni 2003 - 22:36 #1
hm. jo bedre programmet skal være, jo mere besværligt bliver det at bruge. flere funktioner giver flere muligheder, som igen giver flere besværligheder. no way around it. Jeg vil anbefale du lærer dig noget Max eller Maya - der findes masser af tutorials på nettet der kan lære dig nok til at gøre hvadsomhelst i de programmer. Hvis det haster, however, tror jeg det bliver meget svært at hjælpe dig.. med mindre du kan få andre til at bygge modellen for dig, that is. kort sagt, muligheder koster besvær. har ikke hørt om et rigtig godt program der var hurtigt og meget nemt at gå til - slet ikke indenfor 3D.. beklager.. andre kan have noget, though. mit råd: lær et af de store. de evner kan bruges til så meget senere..
Avatar billede zerohero Nybegynder
28. juni 2003 - 12:39 #2
Hej hejsa,

Jeg har den samme mening som blikspand. Det er langt det bedste at du bliver kendt med et af de store programmer. Faktisk er det slet ikke så svært, hvis vi snakker om polygon-modelling. Du behøver kun at stifte bekendskab med nogle få værktøjer og ignorere alle de andre. Det der mest vigtigt for dig er IKKE at få et ULTRA LET program men nogle ULTRA LETTE tutorials som der er til at forstå. Kig eventuelt på www.3dmaxer.dk der vil du finde tutorials omkring 3D Studio Max (også på dansk). Downloader du GMax (der er gratis) fra www.discreet.com får du et modellerings program ligesom 3D Studio Max (bare uden en rendering-engine). Dvs. alle tutorials der er skrevet til 3D Studio Max der omhandler modellering virker også til GMax'en.

Held og Lykke
ZeroHero