Avatar billede odin_dk Nybegynder
26. juni 2003 - 11:50 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til bundkort!

Jeg har lige købt mig et ASUS A7N8X deluxe bundkort, samt en Barthon 2500+ CPU.
Men jeg har desværre en del problemer :/

1. Min pc genstarter af sig selv på de mystiske tidspunkter!

2.når jeg er inde i forskellige spil bl.a. CS, fryser skærmen og lyden hakker hvorefter der kommer en fejlmeddelelse og programmet afsluttes.. :/
Dette sker også med internet explorer!
Jeg ved ikke havd jeg skal gøre..
Nu er lyden også begyndt at skratte!

3. Windows kommer med forskellige advarsler om alvorlige fejl der er blevet rettet.

4. af og til vises blue screen of death.. :/
Jeg har prøvet at installere OS (XP) igen men det hjalp ikke.

kan nogen hjælpe mig??
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
26. juni 2003 - 12:11 #1
Har du nogle eksempler på fejlmeddelelserne ???

Men umiddelbart vil jeg da skyde på ram problemer.
Avatar billede odin_dk Nybegynder
26. juni 2003 - 12:17 #2
jeg har 512 kingston 2700 DDR ram..

Fejlmeddelelserne lyder bl.a. udskiftning af drivere, opdatering af bios driver. Men jeg har opdateret og det hjalp ikke :/
desuden - deaktiver indstillinger til bios hukkommelsen f.eks caching eller afskygning
Avatar billede cyberdok Nybegynder
26. juni 2003 - 12:19 #3
Ja det er du ret i. Hvad for noget ram har du? Er det 2 blokker af same mærk og type?
Hvis du har 2 klodser, de skal sidde i nr 1 og nr3 slotter, ikke 1 og 2.
Avatar billede odin_dk Nybegynder
26. juni 2003 - 12:20 #4
Kun 1 blok.. Sidder i slot 1