Avatar billede webcreator Nybegynder
26. juni 2003 - 11:45 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Årgange i de forskellige skoler / uddannelser

Hej.

Jeg har brug for at vide, hvad de forskellige årgange hedder på de forskellige uddannelser (til et projekt..)

Folkeskolen : 0. - 10. klasse
Gymnasiet : 1. - 3. G

Hvad hedder det på Universiteterne og andre former for uddannelser ?
Avatar billede bufferzone Praktikant
26. juni 2003 - 11:53 #1
På hærens officersskoler er årgangene opkaldt efter tidligere officere
På flyvevåbnets officersskole har årgangene fly navne
Avatar billede webcreator Nybegynder
26. juni 2003 - 12:03 #2
Buffer > Tak, men den type uddannelse rammer desværre ikke liige mit område :)
Avatar billede bufferzone Praktikant
26. juni 2003 - 12:05 #3
Officersuddannelsen er en vidergående uddannelse på samme niveau som universitetet, en slags Cand Mag i død og ødelæggelse
Avatar billede csi Nybegynder
26. juni 2003 - 12:14 #4
http://www.uvm.dk/ burde være et sted hvor det er til at finde prøv at søg der.
Avatar billede photop Nybegynder
26. juni 2003 - 12:37 #5
På Universitet hedder det bare stud. så længe man studerer og cand. når man er færdig. Der er ikke som sådan nogen årgansindeling, da man langt de fleste steder kan tilrettelægge sin uddannelse som man selv vil. For eksempel kan man udsætte fag fra første årgang og tage dem helt til sidst.
Avatar billede photop Nybegynder
26. juni 2003 - 12:52 #6
Okay, så er der selvfølgelig lige det at man midtvejs (som regel efter 3 år) bliver bachelor. Men det er egentlig bare en titel. Den siger ikke nødvendigvis noget om hvilken årgang man er på.
Avatar billede webcreator Nybegynder
26. juni 2003 - 12:54 #7
Tak for input so far. Jeg lader spm. være åbent lidt endnu
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
26. juni 2003 - 12:56 #8
som datagfagtekniker hedder skoleperioderne:
H1
H2
H3
H4
H5
H6
T8
T9
X10
& T11

eller 2., 3., 4. osv ;)
Avatar billede webcreator Nybegynder
26. juni 2003 - 12:56 #9
Lyder som modelnavne på mobiltelefoner :)
Avatar billede photop Nybegynder
26. juni 2003 - 13:31 #10
Lige en sidste kommentar. I øvrigt regner man på (vist nok alle) videregående uddannelser ikke i årgange, men i semestre.
Avatar billede webcreator Nybegynder
27. juni 2003 - 09:04 #11
Dem der vil have points, bedes smide et svar :)

- tak for hjælpen