Avatar billede t-x Nybegynder
26. juni 2003 - 11:17 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

Køb af DVD-Brænder !

Jeg har lige fået min lønseddel, og vil nu gerne have en DVVD-Brænder, jeg har kigget lidt rundt på nettet efter en, og der er jo mange, jeg ville høre om i kunne andbefale mig en ?! Også vil jeg gerne vide hvad forskellen er på DVDR+ & DVDR- ?! Og hvad der er bedst :)

Takker :)
Avatar billede jensendk Nybegynder
26. juni 2003 - 11:30 #1
NEC  ND1300 brænder begge typer (+ & -) koster ca 2100. Den vil jeg anbefale. NEC's drever gode, mekaniske stabile, og fungerer uden problemer
Avatar billede martin-alm Nybegynder
26. juni 2003 - 11:31 #2
hvad brænder angår ved jeg ik hvad du skal gå efter men ved da at plextor er et godt bud!!!! med hensyn til DVDr+ og dvdr- er det fordi der er 2 forskelige standarder, men du kan også få nogen få dvdbrænder der kan brænde begge dele!!!!
Avatar billede martin-alm Nybegynder
26. juni 2003 - 11:37 #3
som jensendk skriver kan nec'en brænde begge formater og er billig samt har fået finne andmelelser, så den ville være et rigtig godt bud den har også en god software pakke!og så er det faktisk plextor indmad!
Avatar billede martin-alm Nybegynder
26. juni 2003 - 11:48 #4
http://www.cdfreaks.com/article/110 de kan du evt. læse lidt om de 2 forskrlige formater!
Avatar billede norbert Nybegynder
26. juni 2003 - 11:49 #5
Avatar billede norbert Nybegynder
26. juni 2003 - 12:02 #6
Her er et billigt DVD+R/RW drev mrk. Plextor:
http://www.m-e.dk/shop/default.asp?SetLng=1&productid=16832
Avatar billede t-x Nybegynder
26. juni 2003 - 12:39 #7
Hvis det var jer der skulle køber en DVD-Brænder hvad ville i så købe + eller - Og hvad ville i så vælge !? Og hvad ville MÅSKE blive standerten ?!
Avatar billede Slettet bruger
26. juni 2003 - 12:55 #8
DVD-R og DVD+R liger nogenlunde lige, mht hvad der findes af brændere og afspillere med en lille overvægt til DVD-R.
Min fornemellse siger mig også at DVD-R blir' "standarden"
Avatar billede martin-alm Nybegynder
26. juni 2003 - 13:09 #9
jeg ville som det er nu vælge nec's der kan bruges til begge formater !!!!!!det ser nemlig ik ud til at der kommer 1 standard foreløbig! og som sagt er det med plextor indmand og plextor er jo the number 1!
Avatar billede norbert Nybegynder
26. juni 2003 - 13:14 #10
Enig med martin-alm. Dog ville jeg nok vælge Sonys.
Norbert.
Avatar billede martin-alm Nybegynder
26. juni 2003 - 13:15 #11
Avatar billede martin-alm Nybegynder
26. juni 2003 - 13:16 #12
ja sonys er ogsaa fine men koster bare lige det mere! http://www.edbpriser.dk/hardware/dvd-braendere-show.asp
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
26. juni 2003 - 14:19 #13
der er ikke så stor forskel på DVD-R og +R, andet at nogle drev/afspillere måske foretrækker den ene frem for den anden.

Den største forskel ligger i RW skiverne.
med +RW kan man skrive og slette lidt af gangen på en skive
på en -RW disk skal man slette hele disken før man kan skrive noget nyt.
Avatar billede norbert Nybegynder
26. juni 2003 - 14:23 #14
Fuldstændig korrekt Rune. Derfor hælder jeg også mest til DVD+RW, har selv en stationær DVD+RW optager til video, og der kan jeg slette de programmer, jeg vil, og beholde dem jeg vil. Jeg behøver ikke at slette hele skiven.
Norbert.
Avatar billede martin-alm Nybegynder
26. juni 2003 - 22:45 #15
vis du ik har fået svar nok så sig hvad du mangler ellers så luk spørgsmålet!!!
Avatar billede hitman202 Nybegynder
27. juni 2003 - 01:50 #16
Lige en rettelse. Plextor bruger NEC indmad i deres brænder og ikke omvendt. Køber du en Plextor får du altså et NEC-drev og giver 500-1000kr,- extra for Plextor navnet. Tror at NEC bliver godt engang, men lader til de har mange start-problemer med deres 1300-serie. De brænder fint,men kun på dyre japanske skiver såsom Verbatim.
Selv har Jeg Sony 500A og den fungerer bare. Er lidt dyrere men måske pengene værd hvis man vil undgå for mange grå hår på hovedet. Håber det hjælper på din beslutning.
Avatar billede hitman202 Nybegynder
27. juni 2003 - 02:19 #17
http://www.cdfreaks.com/article/113
Lidt teknisk læsning hvis du vil vide noget om forskellen på - og +
Selv mener Jeg at den bedste kombination er dvd-r til engangs-kopiering p.g.a billigere pris for mediet. og dvd+RW til gen-skrivbar p.g.a større kombatibilitet og større brugervenlighed.
Så helt klart skal du vælge en brænder der kan håndtere begge formater pt. kun Sony 5xx og Nec 1300-serie! Andre drev er på vej bl.a fra Pioneer som osse er til begge formater.
Så vinderen af format-krigen bliver vist i den sidste ende: begge formater.
Eneste taber er de folk som har købt billige dvd-r/rw drev.
De må forblive i stenalderen en tid endnu ;-)
Bare en personlig mening om den sag!!!
Avatar billede t-x Nybegynder
02. juli 2003 - 03:11 #18
Takker for alle de svar der er kommet har vaglte denne sony brænder --> http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1354657900

Jeg ville gerne give point til jer alle, men efter som det ikke er alle der har lagt et svar, vil jeg give mine point til dem der har, lagt et svar :) Grunden er at jeg gerne vil have lukket dette spørgsmål nu :)
Avatar billede jumpy Nybegynder
09. juli 2003 - 15:50 #19
Hej t-x
Fulgte med interesse debatten vedr. bedste brænder her på siden, og valgte til sidst - ligesom dig - en Sony DWU10A. Problemet er bare at det er en bulk version uden drivere og kabler og uden support fra Sonys side. Hvad har du gjort for at skaffe dig driver og software og de nødvendige kabelforbindelser??