Avatar billede Slettet bruger
26. juni 2003 - 10:39 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

emule downloader meget langsomt

Jeg har måtte afinstallere min emule og insatllere den igen. Men nu kører den desværre meget langsommere end før, og det giver jo ikke så meget mening...

Før downloadede den typisk med mellem 20 og 50 kb/s. Nu er det helt vild hvis den er oppe på 20 (nogengange står den og henter med 0,3 selvom den har været i gang længe).

Jeg har en 1024/256 internetforbindelse og sidder bag en cisci 677 router. Det gjorde jeg også før jeg geninstallerede.

Måske har jeg indstillet noget forkert... Er der nogen der kan hjælpe så jeg får den op at køre igen?

Tine
Avatar billede yesyes Nybegynder
26. juni 2003 - 10:46 #1
er det ik ulovligt at downloade med Emule?
Avatar billede Slettet bruger
26. juni 2003 - 10:55 #2
kun hvis man henter noget der er copyright på.

Men det var ligesom ikke det jeg spurgte om!
Avatar billede returnee Nybegynder
26. juni 2003 - 10:58 #3
yesyes>> Nej... Det er da frit for enhver, at dele og DL word dokumenter, sommerferiebilleder, hjemmelavede musik ect.

Tine>> Der er en indstilling i menuen, hvor du kan indstille hvor hurtigt andre må uploade fra din computer. Hvis din upload står lav, står din download også lav. De følger hinanden. Dem skal du simpelthen bare give et pift i vejret. Piece of cake.
Avatar billede Slettet bruger
26. juni 2003 - 11:04 #4
Jeg har prøvet at ændre det både op og ned uden effekt. Men det er vist også en størrevidenskab fordi de 'følges ad'. Så hvis du har et bud på præcis hvad jeg skal indstille dem til for at det virker, så ville det være super. Ellers hjælper dte mig ikke rigtig...
Avatar billede returnee Nybegynder
26. juni 2003 - 11:09 #5
Hmm. Desværre. Jeg er i skole lige nu, og her har jeg ikke emule'n installeret. Du har ikke tilfældigvis installeret kazaa også? Kazaa trækker nemlig ufattelig mange resourcer, således både emule og internet kører meget sløvt.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
26. juni 2003 - 11:48 #6
Og for at det ikke skal være løgn, så følger der faktisk en masse snavs med dise programmer. Det kan nemt være at du har fået en masse af dette snavs ind, og at det er derfor at du ikke mere kan downloade så hurtigt, idet alt dette tager alle dine resourcer.
Jeg vil varmt anbefale dig at tjekke din computer for spyware mm. Du kan hente flere rigtig gode prg. på http://www.spywarefri.dk du finder alle disse prg. under værktøjer.
Spybot og Ad-aware kan du installere for at lede efter og få fjernet evt.snavs. Det skulle undre mig meget hvis der ikke ligger en hel masse af dette på din pc.
Avatar billede Slettet bruger
26. juni 2003 - 12:51 #7
nope. Ingen kazaa.
Avatar billede Slettet bruger
26. juni 2003 - 12:54 #8
Nope - det er heller ikke det. Jeg er en flittug bruger af de programmer allerede...
Avatar billede k3x Nybegynder
07. juli 2003 - 18:48 #9
Der er ikke spyware med til emule.
Desuden er det opensource.

Tine:
Farten på donkeynetværket kan variere meget, kommer an på populariteten af filen osv.

Men har du prøvet at være inde i Preferences>Connection
Der kan du indstille dine up/down værdier.
I capacities skriver du i down: 128
I up: 32

Limits, ville jeg nok sætte Up til 25 eller 27 max.
Den skal ikke være for lav da det vil påvirke din download via emule's credit system.
Bare lav download være 0 (Ubegrænset)

Hvis det ikke fixer problemet kan det være at du kørte med andre port indstilliger før du geninstallerede, for disse porte skal helst (for at få HighID i emule) være åbne i routeren.
Du kan også se portene i Connection fanebladet.

Håber det kan hjælpe lidt... (: