Avatar billede biermeister Nybegynder
26. juni 2003 - 10:09 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Oprytning af gamle brugere

Jeg sidder med et windows 2000 Server projekt, og er stødt på et problem. Jeg skal have sat min maskine på således at en konto bliver slettet hvis den f.eks er inaktiv i 60 dage. Har fundet et sted under en user hvor man kan slette ham efter f.eks. ½ år men så skal man jo vide hvor lang tid brugerens konto bliver brugt, og det er svært at spørge f.eks. 1500 medarbejdere om. Så det jeg søger er en måde at slette brugere der har været inaktive i  f.eks. 60 eller 30 dage.
På forhånd tak :)
Avatar billede biermeister Nybegynder
26. juni 2003 - 10:09 #1
fik da vidst lagt den her post lidt forkert... nåh det er da nok ingen der dør af :)
Avatar billede iblarsen Praktikant
26. juni 2003 - 10:18 #2
Har du kigget på Ressource Kittet til Win2000 - der ligger en utility som hedder DelProf.Exe
Avatar billede grimbeast Nybegynder
26. juni 2003 - 10:21 #3
Der er ikke nogen indbygget funktionalitet til dette.

Du kan dog skrive noget kode, som tilgår maskinens brugerdatabase og kigger på attributen "lastLogon" - her kan du så tage dem som er f.eks. ældre end 60 dage og slette dem.
Avatar billede snowball Novice
26. juni 2003 - 10:23 #4
Avatar billede biermeister Nybegynder
26. juni 2003 - 10:23 #5
grimbeast: kan du måske finde en guide til dette?

iblarsen: det kigger jeg lige på :)
Avatar billede grimbeast Nybegynder
26. juni 2003 - 10:26 #6
iblarsen har ret - det vil nok nemmere at bruge at bruge delprof.
Se dette link for en forklaring:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb%3Ben-us%3B315411
Avatar billede biermeister Nybegynder
26. juni 2003 - 10:33 #7
hahaaa, det virker jo, iblarsen, læg lige et svar her, du var jo trods alt den mand der gav de andre idéen ;)
Avatar billede trueman Nybegynder
26. juni 2003 - 11:12 #8
Helt automatisk er denne løsning ikke men alligevel. Brug feks Hyena til at eksportere last logon time til en fil. Sorter på denne og gem den som Kommasepereret fil. Brug så ADDUSERS.exe på W2K Resource Kit og slet dem fra listen du lavede..