Avatar billede mobilsenderen Nybegynder
26. juni 2003 - 09:53 Der er 2 kommentarer

Mindst 2 computere skal være tændt?

Hej,

Seneste reference: http://www.eksperten.dk/spm/368488

Hvordan kan det være at vi skal have 2 computere til at være tændt for man kan få forbindelse med den ene udefra? (Altså via et program som NetOp.) Jeg kan ikke engang pinge computeren hvis kun den ene er tændt.

Beklager de 10 point men jeg har ikke flere.

Tak.
Avatar billede mobilsenderen Nybegynder
26. juni 2003 - 11:01 #1
Ja jeg syntes heller ikke det er logisk...
Avatar billede mr.fun Nybegynder
27. juni 2003 - 15:44 #2
har du brugt winXP internet netværks wizard til at opsætte det lokale netværk??? jeg har nemlig oplevet problemer med den at den enabler underlige ting så som netværkssharing over 1394 forbindelser og lave netværks broer uden nogen grund. jeg har et forslag der går på, på samtlige maskiner prøv at fjerne netværks kortet i enhedshåntering genstarte deactivere alt andet en den nye lan forbindelse og derefter konfigurer maskinerne selv. hvis du skal have hjælp til det så bare skriv jeg kan godt guide dig igennem