Avatar billede kasper_14 Nybegynder
26. juni 2003 - 00:32 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Db problemer?

Jeg har problemer med at create en række i en access tabel. Jeg åbner recordsettet med 1 og 3 men alligevel kommer fejlkoden:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Cannot update. Database or object is read-only. hvordan kan det være...? -- iis er sat korrekt op: write, read.... håber i kan hjælpe :-]
Avatar billede eagleeye Praktikant
26. juni 2003 - 00:35 #1
Er det din egen server?
Avatar billede eagleeye Praktikant
26. juni 2003 - 00:41 #2
Fejlen kan skyldes du ikke har skriverettigheder til enten databasen eller den folder dtabasen ligger i.
Se mere her:
http://activedeveloper.dk/aspdigital/kapitel2/updateable_query.asp

Er det XP så prøv at se her, Og læs først helt nede i bunden.:
http://www.webwizguide.info/asp/faq/server_permissions.asp

Eller måske dette kan hjælpe:

Åbn mappen C:\Inetpub\wwwroot højreklik på din mappe med databasen - Vælg egenskaber - Klik på fanen sikkerhed - giv her IUSR skriverettigheder.

Åbn denne computer - Klik på menupunktet Funktioner - Mappeindstillinger - Klik på fanen Vis - Fjern flueben i "Brug Enkel Fildelign" så har du adgang til den før omtalte fane der hedder sikkerhed.
Avatar billede kasper_14 Nybegynder
28. juni 2003 - 19:44 #3
ok tak for hjælpen, men har fundet fejlen. det var en fejl i sql stregen... :D
Avatar billede eagleeye Praktikant
28. juni 2003 - 23:40 #4
ok, så svar selv og accepter dit svar så dette spørgsmål er lukket;)
Avatar billede kasper_14 Nybegynder
06. juli 2003 - 11:13 #5
das