Avatar billede Chewie Novice
25. juni 2003 - 22:28 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Hvilke programmer kan jeg stole på ?

Hvilke af dem kan jeg stole på ? min firewall (sygate)broker sig :-/

certsrv.exe
dfssvc.exe
DNS.exe
inetinfo.exe
ismserv.exe
llssrv.exe
Iserver.exe
mstask.exe
ntfrs.exe
snmp.exe
termsv.exe
NSCM.exe
NSPMON.exe
NSOM.exe
WINS.exe
Generic Host Process for Win32 Service
LSA Shell (export version)
Massage Queuing Service
MS DTC console program
NDIS User mode I/O Driver
NT -kerne og -system
TCI/IP Service Application
Tjenester og controllerprogrammer

hilsen
Chewie
Avatar billede drakwing Nybegynder
25. juni 2003 - 22:40 #1
Avatar billede aovergaard Nybegynder
26. juni 2003 - 00:18 #2
Jeg vil råde dig til at opsætte det sådan at første gang skal alle disse filer spørge om lov til at gå på Nettet, så kan du se om de nu også skal have lov til det. Du kan så efterfølgende sige at det og det prg. skal altid have lov til at gå på Nettet, så har du ikke gjort noget forkert. Alle dine filer har så muligheden, hvis du ellers giver dem lov. Du kan så hvis du ser at en af dem f.eks inetinfo.exe skal have lov til at gå på sætter du en vinge i always permit og i husk denne opsætning.
Avatar billede Chewie Novice
26. juni 2003 - 08:47 #3
OK ..... to at dem der kommer meget ofte er:

NT -kerne og -system
NDIS User mode I/O Driver

men jeg aner ikke om jeg skal blok dem eller hvad :-/
Avatar billede aovergaard Nybegynder
26. juni 2003 - 10:48 #4
Har fundet lidt frem til dig om hvad disse to ting betyder.

Network Driver Interface Specification (NDIS) NDIS er et abstrakt lag som befinder sig imellem netværksprotokol driveren (på netværkslaget I OSI modellen) og Netkortets driver (idatalinklaget I OSI modellen). Blandt andre features, tillader det multible netkort at benytte en enkelt netværksprotokol. NDIS er en international standard og understøttelsen af NDIS giver netværkskortproducenter sikkerhed for kompatibilitet med Windows. Både Windows 98 og Windows 2000 understøtter native support for NDIS 5.0. Dette er en opgradering fra Windows NT 4.0 og Windows 95, som blev lanceret med NDIS 4.0. NDIS 5.0 har en lang række feaatures som ikke fandtes i NDIS 5.0 * APNM (Advanced Network Power Mannagement og Wake on LAN. * Plug And Play understøttelse for netkort * Forbedret ydeevne. * Forbedret support for ATM og QoS. * Lavere Total Cost of Ownership (TCO)

Nt - kerne og system
Kernens funktion er at give mulighed for at afvikle applikationer sikkert og enkelt, både for programmøren der skriver applikationen, og for brugeren.

Den skjuler kompleksiteten i at bruge hardware

Den holder rede på de fælles ressourcer, (memory, cpu-tid, ydre enheder)

Stiller en række services til rådighed i form af et API, som programmøren kan bruge uden at skulle bekymre sig om hvordan de faktisk bringes til at fungere (f.eks. netværks-kommunikation, multi-tasking, sikkerhed).
Avatar billede aovergaard Nybegynder
26. juni 2003 - 10:50 #5
Generic Host Process for Win32 Service

Ved ikke om du har blokket denne, men den er irreterende og unødvendig, og den har jeg blokeret for, den har ikke noget at gøre der.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
26. juni 2003 - 10:53 #6
Tror at jeg i første omgang kun ville tillade de nederste 7 stk. og så se hvad de andre engentlig har brug for. Nogle har jo måske kun brug for at gå på en sjælden gang.
Avatar billede Chewie Novice
26. juni 2003 - 11:36 #7
Super .... det var lige den sidste kommentar jeg manglede :o)

tak for hjælpen
Avatar billede aovergaard Nybegynder
26. juni 2003 - 12:03 #8
Velbekommen. Tak for point:)