Avatar billede t-m-s Nybegynder
25. juni 2003 - 21:23 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

kan ikke spole i mpg filmklip

Hej.
Jeg har et filklip i formatet .mpg, jeg ahr downloadet stort set det hele, men kan ikke finde et sted at downloade resten. mit problem er at jeg godt kan se filmen, men ikke spole i den? Hvad kan jeg gøre?
Avatar billede geforce3 Praktikant
25. juni 2003 - 21:25 #1
Der kan ikke spoles i nogen film.. Sådan er de lavet. Kør et screenrecorder program mens filmen kører. Så kan du spole i filmen bagefter
Avatar billede geforce3 Praktikant
25. juni 2003 - 21:26 #2
Avatar billede t-m-s Nybegynder
25. juni 2003 - 21:28 #3
Så forstår du ikke helt hvad jeg mener... jeg har f.eks en anden film på puteren, så kan jeg i windowsmedia player, tage og hoppe f.eks 20 min ind i filmen, men det kan jegabre ikke i denne
Avatar billede geforce3 Praktikant
25. juni 2003 - 21:32 #4
Man kan encode filmen så man ikke kan spole i den. Det har intet med din computer at gøre
Avatar billede t-m-s Nybegynder
25. juni 2003 - 21:34 #5
men i denne kan det.. hra på en anden computer, som desværre er død nu, downloadet resten af filem, og der kunne jeg godt...
Avatar billede cyberspace Nybegynder
30. juni 2003 - 14:21 #6
Dit problem er at de film/film klip du afspiller ikke er i fuld længde, men kun en del af filmen. Filen er blevet lukket så den kan afspilles. Pga dette kan der ikke spoles ogl i filmen. Skal være fuld længde, før der kan spoles.
Det må du mig bekendt lære at leve med.
Avatar billede lassez Nybegynder
30. juni 2003 - 16:23 #7
Har nogle gange samme problem. Ved ikke hvorfor, men MediaPlayer vil nogle gange bare ikke være med til det pjat ;)

Prøv at downloade programmet BSPlayer. Det kan du finde på: http://download.com.com/3001-2139-10173678.html

Udover at du nu kan spole, så kan du også køre med undertekster, som du kan downloade her: www.divxsubtitles.com

God fornøjelse!
Avatar billede larslyster Nybegynder
01. juli 2003 - 12:04 #8
Hvad er det for noget vrøvl I lukker ud! MPG/MPEG har netop den fordel at du kan hente 1-100% og STADIG afspille den del du har. .AVI filer gemmer derimod et indeks til sidst i filen og derfor skal du hente hele avi filen for at kunne afspille den, med mindre du selv laver et nyt indeks hvis du ikke har hentet hele avi-filen.
Hvis du kan kører filen med både billed og lyd, så skift afspiller, da visse afspillere har nogle underlige fejl. Check om du nu også har de rigtige codecs installeret.
Avatar billede lassez Nybegynder
01. juli 2003 - 12:21 #9
larslyster -> Du har fuldstændig ret, mpg/mpeg kan selvfølgelig afspilles lige meget hvor meget der er hentet. Men det er ikke det spørgsmålet lyder på. Han kan ikke spole i filmen, men han kan derimod godt SE den. Dvs. at han bare mangler en afspiller som kan spole. Har haft samme probalem med WMP!
Avatar billede t-m-s Nybegynder
01. juli 2003 - 18:10 #10
Lassez.. pyyh... det var godt at der var én der kunne finde ud af at svare på dét jeg spurgte om!

En af dagene når jeg kommer i nærheden af den puter der har den fil der er problemer med, checker jeg det lige, hvis det virker får du dine point =)
Avatar billede slots_norton Nybegynder
01. juli 2003 - 18:12 #11
Tror at din mpg film mangler keyframes ...
Du kan sagtens spole eller springe frem til et punkt i filme, men det tager ufattelig lang tid - Derfor keyframes er til
Avatar billede jenshenrik Nybegynder
10. juli 2003 - 07:02 #12
>> slots norton kan have ret....
Prøv evt. at downloade TmpEnc herfra www.tmpgenc.net/e_main.html
Gå ind under "Download". Du kan også finde en masse hjælp på www.dvdrhelp.com

Når programmet en installeret skal du følge programmets "wizard" (guide) for at genkode din fil. (vælg vdc eller svcd afhængigt af om deter  mpeg1 eller 2)

Mediaplayer KAN godt finde på f.eks. at vise 00:00;000 i tidslinien hvis en fil mangler frames (billeder) eller er kodet udenfor de gældende standarder.

God fornøjelse!