Avatar billede kollek Nybegynder
25. juni 2003 - 20:00 Der er 5 kommentarer

kan 2 computere arbejde sammen på 1 skærm?

2 computere begge med windows XP Home vil jeg gerne have til at dele filer og kun tilsluttet 1 skærm (de står ved siden af hinanden). - Kan jeg koble pc'erne sammen ved hjælp af usb eller hvad???
Eller skal jeg have extra netværkskort i begge pc'ere
Hvad er nemmest, bedst og mest stabilt - hvordan gør jeg????  HJÆÆÆÆÆLP
Avatar billede bredker Nybegynder
25. juni 2003 - 20:03 #1
hvad skal det bruges til
er det for at kunne arbejde på dem begge samtidig eller ?
Avatar billede n!nja Nybegynder
25. juni 2003 - 20:05 #2
Kan du ikke bare sætte skærmen til den ene pc, og dine pc'ere i sammen som et netværk og så dele dine filer? På den måde kan du jo se alle filerne fra begge pc'ere... eller har jeg misforstået dit sp.?
Avatar billede whatever Nybegynder
25. juni 2003 - 20:22 #3
Hvis du ikke skal arbejde på dem samtidig, kan du investere i en KVM-switchbox. Til denne kobler du et sæt mus/tastatur/skærm og to computere. Hvis det er en elektronisk, kan du ved en enkel tasteturkommando skifte mellem de to computere.
Avatar billede whatever Nybegynder
25. juni 2003 - 20:24 #4
Har selv denne http://www.trendnet.dk/home/specs.asp?77, og den fungerer fortrinligt. Det er íkke nogen væsenlig forringelse af video-signalet, når det kører igennem switchboxen, og en ekstra meter ledning.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
26. juni 2003 - 13:47 #5
Du skal have netværkskort i begge computere til et internt net, samt et krydset rj45 kabel til at forbinde dem.
sæt ipaddresser
pc1 10.0.0.1
pc2 10.0.0.2
subnetmaske 255.255.255.0

Herefter kan du bruge programmet vnc til at fjernstyre den computer som ikke er tilsluttet skærm og tastatur. www.realvnc.com