Avatar billede kak1000 Nybegynder
25. juni 2003 - 17:52 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

åbning af port til MSN med Linksys Router

Hejsa.

På trods af den forvirrende overskrift, ville jeg lige hører herinde, om der er nogen der ved hvilken port jeg skal åbne for at sende filer over MSN...

hvis hvis jeg skal sætte en HTTP eller SOCKS server op, så bliver jeg forvirret over at der står:
"Jeg bruger Proxy server: JA"
Server: ???? <<-- hvad skal jeg skrive der?
Port: 80/1080 (afhængi af HTTP eller SOCKS)

hvis vil hjælpe mig med dette vil jeg blive gude glad...

p.s jeg er ny herinde så undskyld hvis det her ahr været her før eller at jeg giver for lidt points..

på forhånd tak
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
27. juni 2003 - 08:01 #1
Point'ene er passende for et spørgsmål af denne art.
Nu ved jeg ikke hvilken version af messenger du bruger, men mine problemer med at sende filer over msn, forsvandt fuldstændigt med msn6. Og jeg er også bag en router, og har ingen porte forwardet.
Og det var med settingen "Direkte forbundet til internettet", altså uden proxy.
Avatar billede kak1000 Nybegynder
27. juni 2003 - 23:34 #2
nu kan jeg se at jeg har version 4.7 kan du sige mig hvor jeg finder 6.0 til WindowsXP, hvis den da er lavet... for jeg skulle mene at mit MSN selv opdatere når der er kommet en ny version
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
27. juni 2003 - 23:37 #3
Tjaa... min gjorde, men jeg havde også en beta kørende i forvejen.
Fandt den endelig, men det vil så gøre at du skal skifte sprog til engelsk. Den er åbenbart ikke ude på dansk endnu.
http://messenger.microsoft.com/download/v6preview.asp?mkt=US&client=1
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
27. juni 2003 - 23:39 #4
Hmmm....den ser også ud til at være der i en dansk version:
http://messenger.microsoft.com/da/download/v6preview.asp?client=1
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
27. juni 2003 - 23:41 #5
Nu har jeg lige prøvet at hente den fra den danske side, men det ER en engelsk version der kommer ned, så jeg havde ret første gang *s*
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
28. juni 2003 - 17:19 #6
Takker for point :-)
Avatar billede lakse Nybegynder
30. oktober 2003 - 20:07 #7
tak gutter...det hjalp også mig. bare opdatere messenger til 6.1 og den findes på dansk.:=)