Avatar billede flyver23 Nybegynder
25. juni 2003 - 17:18 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan piller man blæser og processer ud.

Hej. Jeg tror ikke min cpu blæser sidder rigtigt, da den lyder mærkeligt. Hvordan piller jeg den af? der sidder en stor rund køleribbe med en blæser inden i oven på cpuén. for oven er der ligesom et metal håndtag man kan trække i. Jeg tør ikke trække til, af frygt for af ødelægge noget.
Mit bundkort er af mærket chaintech. Jeg ved ikke hvordan jeg kan finde ud af hvad det mere hedder?
Venlig hilsen Flyver 23
Avatar billede geforce3 Praktikant
25. juni 2003 - 17:22 #1
Er der ikke plads til der kan sidde en skruetrækker i den ene side? Den skal du trykke ned og flytte væk fra soklen. Så kan du pille køleren af
Avatar billede illisher Praktikant
25. juni 2003 - 17:26 #2
der er din køleprofil, igennem den går der en metal stang eller hvad du vil kalde den, den sidder fast på begge sider af soklen. der kan du bruge en lille skrugetrækker til at få den vrikket ud, men pas på du ikke beskadiger dit mobo. vær forsigtig.
Avatar billede geforce3 Praktikant
25. juni 2003 - 17:27 #3
Er det oven på blæseren der sidder en metal stang?
Avatar billede geforce3 Praktikant
25. juni 2003 - 17:28 #4
Avatar billede flyver23 Nybegynder
25. juni 2003 - 17:55 #5
Jeg kan se en metalstang på den ene side af soklen. Den ligger nærmest langs med soklen og sidder kun fast i den ene ende. Det store metal "håndtag" foroven må da skulle bruges til noget. køleribberne sider rundt om blæseren og er blank metal farvede.
Avatar billede kak1000 Nybegynder
25. juni 2003 - 18:18 #6
hvor gammel er den blæser der lyder forkert?
og hvor mange RPM kører den???

mine nuværende svar kan være
1. den er for gammel og kører ikke så godt mere
2. der er røget en vinge på selve blæseren (det er slemt, har set en computer ryste pga det)
3. der er røget et kugle leje, det er knap så slemt
Avatar billede flyver23 Nybegynder
25. juni 2003 - 21:36 #7
Jeg er interesseret i at vide hvordan man piller blæseren af!!
Blæseren er ca. 2 år. Jeg ved ikke hvor hurtigt den kører.
Vh FLyver23
Avatar billede illisher Praktikant
26. juni 2003 - 22:14 #8
Svar nu, Intel (ny - gammel) eller amd, lyder lidt som om der sidder 2 "pinde" som du kan hive i, gør det, det virker lidt volsomt første gang man gør det, men det kan holde.  også skulle du kunne se de 4 skruger som blæseren sidder fast med, hvis ikke det den "sorte eller hvilken farve det nu er" ramme den sidder fast i, så skal du bare bruge en skrugetrækker til at få den af med.
Avatar billede rasm Nybegynder
26. juni 2003 - 22:21 #9
hvilken slags køler er det?? er det en blæser??
Avatar billede flyver23 Nybegynder
27. juni 2003 - 13:27 #10
Hvad er forskellen på en køler og en blæser? Der sidder en propel inde i midten og drejer rundt. Den nedkøler så nogle køleribber, som jeg formoder har direkte kontakt til CPU. Til Illisher. Skal jeg løfte i pindene, eller trække dem ud langs med mobo, altså væk fra cpu?
Avatar billede illisher Praktikant
28. juni 2003 - 19:23 #11
prøv dig frem, hvis du ikke kan den ene ting, må det være den anden. Men brug ikke for meget vold, det er ikke altid godt.
Avatar billede illisher Praktikant
02. juli 2003 - 23:24 #12
Var det noget med at give nogle point, eller sige om det virker. Bare et eller andet :-)
Avatar billede flyver23 Nybegynder
05. december 2003 - 14:57 #13
Jeg har ikke forsøgt endnu. Blæseren er begyndt at lyde normal igen, så jeg venter mad at forsøge, til lejligheden byder sig. I skal nok få point til den tid. VH Flyver