Avatar billede abukadnezzar Nybegynder
25. juni 2003 - 15:11 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Opdeling af én internet forbindelse mellem 2+ computere

Jeg har TDC adsl, og 3 computere der er tilsluttet en switch som er tilsluttet en router som giver internetadgang... Problemet er at man på den ene computer ikke kan spille onlinespil (Counter-strike), mens man downloader med den anden computer (med f.eks: e-mule), og det er sku ligemeget om man downloader med 2kb/s eller 100kb/s...så snart downloadprogrammet er startet, strejker onlinespillets ping!. Spørgsmålet er så om der findes et program hvormed man kan opdele hvor mange kb/s hver computer skal have tildelt...og dette så kraftigt, at man skulle tro at det var 2 forskellige forbindelser man havde, så hvad man laver på den ene OVERHOVEDET IKKE har indflydelse på den andens internet forbindelses hastighed!!!
Avatar billede xyborx Nybegynder
25. juni 2003 - 15:34 #2
Det er jo noget routeren eller switchen skal understøtte.. Tror nok det hedder Quality of Service (QoS).
Avatar billede Slettet bruger
25. juni 2003 - 15:40 #3
Jeps, eller man kan sætte en linux maskine op some gateway....
Avatar billede Slettet bruger
25. juni 2003 - 15:43 #4
dk_akj >> Det var vist 200 af de nemme :o)
Avatar billede xyborx Nybegynder
25. juni 2003 - 15:45 #5
Personligt ville jeg foretrække at sætte en linux box op til det, men det er jo smag og behag ;)
Avatar billede Slettet bruger
25. juni 2003 - 15:47 #6
xyborx >> Og der er sandelig også forskel på prisen....
Avatar billede dk_akj Nybegynder
25. juni 2003 - 17:51 #7
lasse >> Jeps :-) næsten for nemme, er der nogen der vil have en del må de jo sige til (også abuk....)

//akj
Avatar billede Slettet bruger
25. juni 2003 - 18:17 #8
behold du bare.... :o)
Avatar billede abukadnezzar Nybegynder
25. juni 2003 - 20:40 #9
jeg skulle bruge svaret hurtigt... og desuden har jeg points nok at dele ud af... ;P