Avatar billede sezam Nybegynder
25. juni 2003 - 14:59 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Link til PDF-dokument

Jeg vil gerne have at man ved klik på en knap får mulighed for at gemme eller åbne en PDF fil. Som det er nu kan jeg kun få PDF'en til at åbne i et selvstændigt browser-vindue. Jeg vil dog gerne give brugeren mulighed for at vælge mellem mellem at gemme eller åbne ...
Avatar billede docks Nybegynder
25. juni 2003 - 15:06 #1
Det kan man ikke!

I og med du har Adobe Reader installeret så vil browseren automatisk åbne dokumentet!

Det man kan gøre er at pakke den med eks. zip eller rar så får man valgmulighed mellem at åbne eller DL, men så opstår der også mere forvirring...
Avatar billede greatdane Nybegynder
25. juni 2003 - 15:12 #2
Du kunne eventuelt skrive, at for at se dokumentet, skal læseren klikke på det, og hvis han/hun vil gemme det, skal han/hun højreklikke og vælge "Save target as..." (jeg kan ikke lige huske, hvad det hedder på dansk).  Jeg mener i hvert fald, at det kan gøres på den måde - kan heller ikke lige huske en hjemmeside med et pdf-dokument på...
Avatar billede greatdane Nybegynder
25. juni 2003 - 15:14 #3
Jeg fandt lige en hjemmeside, og opskriften virker :-)
Avatar billede sezam Nybegynder
25. juni 2003 - 15:18 #4
Men højreklik virker jo ikke i Flash ;-)
Avatar billede jakwag Nybegynder
25. juni 2003 - 15:49 #5
hvis brugeren åbner pdf filen i et vindue, kan han derefter gemme den hvis han/hun har lyst. Ved at trykke på diskette symbolet i adobe readeren.
men det kræver selvfølgelig at brugeren ved bare en lille smule om acrobat.

Kan det virkelig ikke lade sig gøre at lave et eller andet javascript halløj der kan gemme en fil på brugerens harddisk? Måske ikke, af sikkerheds mæssige grunde.
Avatar billede sezam Nybegynder
25. juni 2003 - 15:54 #6
Det tog mig faktisk lige lidt tid lige at finde ud af, hvordan man så gemmer den PDF som popper så anmasende frem. Tror det er de færreste som lige ser (og forstår!) diskette-ikonet...
Avatar billede jakwag Nybegynder
25. juni 2003 - 15:56 #7
Du har helt ret, det er ikke særlig bruger venligt.
Avatar billede sezam Nybegynder
29. juli 2003 - 18:24 #8
Spg. ikke besvaret...lukker.